Tjekom javne rasprave o prijedlogu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama stigle su brojne primjedbe.
Taako udruga Rode te javna pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević predlažu zabranu vožnje djece u automobilu koji nema ugrađene sigurnosne pojaseve. Osoba se smatra djetetom do 18 godine života. Pravobraniteljica u tom slučaju ide dalje te predlaže da se svako izricanje prekršajne kazne zbog nepropisnog prijevoza djece motornim vozilima prijavi nadležnom Centru za socijalnu skrb radi poduzimanja mjera iz njihove nadležnosti jer roditelji i članovi obitelji često nepropisno prevoze djecu, piše Jutarnji list.
Također se predlaže prijava Centru ako su djeca zatečena kako upravljaju osobnim automobilom, mopedom, motociklom, traktorom i teretnim vozilom ili ako voze bicikl bez kacige, svjetla, reflektirajuće opreme ili ako djeca, u slučaju smanjene vidljivosti, pješače kolnikom a nisu označena nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom. Javna pravobraniteljica također predlaže da svi biciklisti do 18 godina starosti nose zaštitnu kacigu. Osim toga, ona traži i uvođenje zabrane pušenja u vozilima tijekom vožnje te obveznu ugradnju uređaja za kontrolu alkoholiziranosti vozača u motorna vozila kojima se organizirano prevoze djeca.
Ministarstvo unutarnjih poslova prije mjesec i pol dana u javnu je raspravu uputilo prijedlog Zakona koji je pobudio velik interes stručne i opće javnosti. U javnoj raspravi pristigla su 72 komentara na pojedinačne članke Zakona i 35 komentara na cjelokupne izmjene Zakona. MUP izmjenama Zakona predlaže drastično povećanje kazni za počinitelje prometnih prekršaja, a najdrastičnija je novina privremeno oduzimanje vozila do pravomoćnog okončanja prekršajnog postupka.
Kao što su mediji već pisali, vozilo može biti oduzeto vlasniku koji nije počinio prekršaj, ali je vozilom upravljao netko drugi i napravio prekršaj. Stoga Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika traži pojašnjenje znači li ova odredba će se vozila u vlasništvu pravnih osoba (autoškola, taxi, rent-a-car, teretna vozila, kombi vozila, autobusi) kojima bi bio počinjen prekršaj oduzimati stvarnim vlasnicima iako je prekršaj počinio zaposlenik te pravne osobe ili neka treća osoba. Udruga upozorava na Ustavom zajamčenu nepovredivost prava vlasništva te traži pojašnjenje opravdanosti i postizanja svrhe kažnjavanja oduzimanjem vozila koje nije u vlasništvu prekršitelja.
Također traže pojašnjenje i specificiranje izricanja zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom. Konkretno, primjenom kojih kriterija će tijelo koje izriče zabranu odlučiti o tome hoće li vozaču koji je počinio prekršaj upravljajući vozilom za koje je potrebna B kategorija izreći zabranu upravljanja samo tom kategorijom ili svim kategorijama.
U Hrvatskim autocestama predlažu da se slalom vožnja autocestom, pretjecanje po zaustavnoj traci, požurivanje automobila ispred sebe “blendanjem” ili trubljenjem, umjesto s predloženih 2000 kuna, kažnjava s 3000 kuna.
Također predlažu povećanje kazne za nekorištenje zimske opreme, za fizičke osobe s predloženih 700 na tisuću do 2000 kuna, a za pravne osobe od tri do pet tisuća kuna. HAC također traži da vozila u kvaru vlasnici sa zaustavne trake uklone najkasnije sat vremena od zaustavljanja. U suprotnom to će o trošku vlasnika učiniti nadležni za održavanje prometnice.
Sindikat umirovljenika Hrvatske oštro se suprotstavlja uvođenju starosne dobi od 67 godina za produljenje vozačke dozvole.
Nakon zaprimanja svih prijedloga vidjet će se hoće li MUP prihvatiti neke od ovih prijedloga, piše Jutarnji list.