Tko preživi, pričat će

Čeka nas najnepodnošljivija predizborna kampanja ikad. Javni prostor bit će prezagađen prepucavanjima.

30.8.2011.
12:59
VOYO logo

Premijerka Jadranka Kosor odlučila je sav novac kojeg u državi nema usmjeriti na osvajanje još jednog mandata. Ima je posvuda. Čak ni najpedantniji medijski kroničari više ne mogu prebrojiti kilometre koje je ona u stanju mjesečno prevaliti, metre vrpci koje je presjekla, broj projekata koje je odobrila, ugovore koje je potpisala ili najavila, kamene temeljce koje je položila... Svakodnevno nas u novim kompletićima i sa zavidnom zbirkom skupog dizajniranog nakita 'napada' sa svih strana i nabija na nos svima kako ona, eto, hoda, putuje, radi i trudi se. Dakle, ono što se bilo gdje drugdje podrazumijeva, da premijer jedne države ima mnogo posla, kod nas se reklamira.

Malo je onih koji nisu spontano prevrnuli očima i proživjeli neugodnu fizičku reakciju kada je, želeći po tko zna koji put u posljednja dva mjeseca podbosti predsjednika države Ivu Josipovića, ispalila kako nije mogla doći na Brijune i sastati se s Angelinom Jolie jer je spašavala radna mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovacije i čestitke stižu sa svih strana

Pritom joj uopće nije bilo neugodno niti se zapitala treba li takvo što naglašavati u trenutku kad je Vlada pod njezinim vodstvom postigla gotovo nemoguće. Spašavanje radnih mjesta ide im tako dobro da je po prvi put nakon godina i godina u srpnju, na samom vrhuncu sezonskog zapošljavanja, nezaposlenost porasla. Ovacije i čestitke stižu sa svih strana. Jednako kao i za mršave rezultate hrvatskog gospodarstva čiji se glavni pokazatelji rasta kreću u promilima. To zadaje glavobolje ekonomskim stručnjacima, ali ne i premijerki, ona iz svega uspije iščitati 'trunku optimizma' za hrvatske građane (?!). Ne, hrvatsku premijerku ništa ne može zaustaviti, maše nam sretna iz Dubrovnika s kruzera, u maskirnoj uniformi odolijeva nasrtaju vojnog psa, strese sa sebe prolivenu mineralnu i kroči naprijed.

Beštek i tanjuri šalju krive poruke

Potpuna suprotnost njezinoj sveprisutnosti i invaziji na medije je njezin glavni konkurent, šef SDP-a Zoran Milanović. U posljednje vrijeme, natjeran vrlo agresivnom predkampanjom konkurencije, počeo se češće pojavljivati u javnosti, uglavnom vikendom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tada se okuplja Kukuriku koalicija, pri čemu se pomno pazi da okruženje bude neutralno kako činjenica da su u tuđim stranačkim prostorijama ne bi zasjenila auru nijedne od okupljenih političkih zvijezda. Takvom logikom obično završe u kafiću ili restoranu, pa okruženi tanjurima i beštekom prema van neizbježno šalju poruku kako su oni spontano nakon ručka, večere ili gableca došli pred kamere. Dojam je u politici jako važan, pa uz takvu scenografiju naricanje o teškoj situaciji u kojoj, zbog promašaja aktualne vlasti, žive njihovi sugrađani, nužno gubi na jačini. Situaciju dodatno otežava i činjenica da su im poruke nekonkretne, načelne i neatraktivne. Što zapravo znači Milanovićeva poruka da većina političkih takmaca ima slične ciljeve samo je razlika u tome što će ih oporbena koalicija znati i provesti? Po čemu to obični birači znaju? U kojoj je to prilici Milanović dokazao svoje operativne sposobnosti da bismo mu sada trebali vjerovati na riječ? Logika kojom se vodi, a prema kojoj je HDZ dokazao da ne zna, teško da će biti dovoljna za osvajanje vlasti. Njegove su poruke za sada toliko beskrvne da gotovo ne izazivaju ni reakciju HDZ-a. A o nekoj široj javnoj raspravi, reakciji stručne javnosti ne može ni sanjati.

Neduhovitost ili neinformiranost? Svejedno je loše

Od prezentiranja onoga što nudi osvoji li vlast, još su lošije njegove reakcije na aktualna politička zbivanja. Primjerice, upitan o jednom od najvećih skandala vezanih za odnos Crkve i države – aferi oko samostana Dajla – odgovorio je protupitanjem kako njega zanima 'zašto je Hrvatska dala nešto što joj pripada, a nije morala dati?' E, pa i nas to zanima, ali od kandidata za premijera, umjesto protupitanja, očekuje se stav i ponuda konkretne akcije, ako ne i rješenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad na pitanje ne odgovara protupitanjem, zalomi mu se da otvoreno kaže kako on za nešto nije čuo. Na pitanje o napadu Jadranke Kosor na SDP-ova seniora Slavka Linića uzvrati: 'Stvarno je to rekla? Laže, kao i njezin prethodnik.' A kad glavni koalicijski partner aktualne Vlade HSS-ovac Josip Friščić pozove Državno odvjetništvo da se pozabavi HNB-om i guvernerom Željkom Rohatinskim, nemarno se okrene prema jednom od svojih koalicijskih partnera i pred uključenim kamerama s nezainteresiranim izrazom na licu upita: 'Znaš li ti nešto o tome?' Ako su takve reakcije i promašeni pokušaj duhovitosti, želi li osvojiti vlast, trebao bi ih se riješiti. Dojam arogancije, koji ionako ostavlja u javnosti, time se pojačava, a takvim ponašanjem samo odaje još i dojam nezainteresiranosti te neobaviještenosti.

Odgovornost je dati smisao besmislu

Milanovićeva je odgovornost da kao vođa oporbe ovu nepodnošljivu besmislenost predizbornog šetanja Hrvatskom, garniranu izjavama koje nitko ne zarezuje, svede u okvire suvisle rasprave o ključnim problemima građana i nuđenja vrlo konkretnih rješenja za te probleme. U suprotnom će se dovesti u situaciju da nesvjesno igra za protivničku, HDZ-ovu momčad koja još nije dovedena u logičnu poziciju obrane – obrane neobranjivih rezultata svog mandata. Premda je istina da spomenuti Friščić često promaši bit problema, te da se od njegovih zaključaka mnogi uhvate za glavu, jednu njegovu izjavu Zoran Milanović bi trebao uzeti u obzir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Milanović je i zadnji put do pola 9 bio pobjednik", podsjetio je Friščić sve one u oporbenim redovima koji zbog negativnog imidža HDZ-a i njihove šefice predstojeće parlamentarne izbore smatraju unaprijed dobivenima.

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču