pogled unatrag / Svjetski je dan televizijskih vremenskih prognoza: svijetlimo kao žarulje od 60 W i to ove moderne, štedne

Današnje prognoze prepune su podataka, fotografija, modela, brojki, slova, pijavica, babljih ljeta, upozorenja, decimala, dugoročnih projekcija... No, unatoč tomu, ono što doista želite čuti od nas jest je li sutra dobar dan za sušenje veša

21.11.2016.
13:40
VOYO logo

Svjetski je dan televizije. A s njom i televizijskih vremenskih prognoza. Doduše, nešto smo mlađi od same televizije i relativno se dobro i držimo. U šezdesetima smo, svijetlimo jasno kao žarulje od 60 W i to, dakako, ove moderne, štedne. Prve TV prognoze pojavile su se u programu velikih TV kuća, kao što je primjerice BBC, čak i ranije, već u 30-im godinama prošlog stoljeća, ali bez prezentera. 

BBC nije emitirao za vrijeme Drugoga svjetskog rata, a meteorološke karte počeli su prikazivati ponovno tek u ljeto 1949. godine. Od samog početka prognoze su se radile u suradnji s nacionalnim meteorološkim institutima, u Velikoj Britaniji, primjerice, velikim i snažnim Met Officeom. Sličnu je metodu upotrijebio voditelj na američkoj televiziji TODAY koji je 14. siječnja 1952. telefonski nazvao dežurnog meteorologa u američkoj meteo službi i po njegovim uputama nacrtao kredom na ploči par osnovnih vremenskih informacija koje je od njega dobio da bi vijesti nastavio riječima: Let's cross over the weather-man odnosno, slobodno prevedeno, Riješili smo meteorologa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Desetak godina poslije prognoza je u Americi već bila dinamičnija, kompletnija, sa znatno više grafičkih elemenata, a prezentirao ju je vrckavi Ken besprijekorne frizure u najmodernijem sakou toga doba. Već je tada bilo jasno da je prognoza jedan od najgledanijih televizijskih programa pa je, baš kad postaje napeto, prekinuta reklamom osiguravajućeg društva. Ken nije samo vraški zgodan, on je i duhovit jer izvještaj počinje uobičajenim small talkom u kojem o meteorolozima govori s britkom ironijom. The weather people... well... they do not promise us... when do they ever do that?! Jasno je, neke se stvari nikada neće promijeniti!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko o čemu, Englez o sušenju veša

Prvi muškarac na BBC-u, George Cowling, pojavio se u programu 11. siječnja 1954. Bio je naoružan olovkom, gumicom i šestarom, a izvještaj je počeo rečenicom: Tomorrow will be rather windy, a good day to hang out the washing! Tko o čemu, Englez o sušenju veša! 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Wikipedia

George Cowling

Foto: Wikipedia

Prvu ženu trebalo je čekati 20 godina. Tada se na ekranu pojavila Barbara Edwards, prva TV prognostičarka. Nakon 4 godine pred kamerama, Barbari su dojadili komentari o izgledu pred kamerama i prešla je na radio. Prema njezinim riječima, koje prenosi britanski list Mirror, svaki put kad bi izišla u javnost netko bi kritizirao njezinu odjeću i frizuru, a ona je samo htjela prezentirati prognozu. Na to opet mogu reći da se neke stvari zaista nikad neće promijeniti!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li dobar dan za sušenje veša?

Upravo je to i razlog što su se u devedesetima počele pojavljivati takozvane weather glamour girls. Međutim, gledatelji su ubrzo počeli priznavati da im manje ili više razgolićene prezenterice ne odgovaraju u toj ulozi pa su se, malo po malo, stručnjaci opet vratili u te televizijama dragocjene info minute. Uz frizuru i odjeću, napredovala je i tehnologija pa se danas, umjesto kredom i ravnalima, služimo najsofisticiranijim računalima i podacima. U šezdesetima se tako počela koristiti radarska slika, u sedamdesetima satelitske slike i podaci. Ubrzo nakon toga grafički softveri zamijenili su magnete koji su neposlušno padali s ploča sa zemljopisnim kartama… Današnje prognoze prepune su podataka, fotografija, modela, brojki, slova, pijavica, babljih ljeta, upozorenja, decimala, dugoročnih projekcija... 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, unatoč tomu, ono što doista želite čuti od nas jest je li sutra dobar dan za sušenje veša!

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču