Započela tišina /

Šutnja uoči lokalnih izbora, za kršenje kazne od 3000 do pola milijuna kuna

Image
Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Smisao je izborne šutnje da se biračima ostavi prostor da mogu razmisliti što su čuli u kampanji i kome će dati svoj glas

3.6.2017.
9:44
Damir Spehar/PIXSELL
VOYO logo

ZAGREB-Od ponoći s petka na subotu u Hrvatskoj počinje dvodnevna izborna šutnja pred drugi krug nedjeljnih lokalnih izbora.

Za izborne šutnje kandidatima i strankama zabranjeno je javno predstavljati se biračima, nagovarati ih da glasuju za određenu listu ili kandidata, te objavljivati procjene izbornih rezultata. Zabranjeno je također objavljivati izjave i intervjue sudionika izborne promidžbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PROČITAJTE VIŠE:

>> Uoči lokalnih izbora: očekuje se slaba izlaznost i krši se izborna šutnja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>> DIP-u pristiglo nekoliko pritužbi da se krši izborna šutnja: kazna i do pola milijuna kuna

Za razliku od parlamentarnih izbora, gdje nema kazni za kršenje šutnje, na lokalnim se izborima kršenje novčano kažnjava od 3000 kuna do čak pola milijuna kuna.

Smisao je izborne šutnje da se biračima ostavi prostor da mogu razmisliti što su čuli u kampanji i kome će dati svoj glas, a za povredu izborne šutnje zapriječene prekršajne kazne.

Kazne iznose 3000 kuna za fizičku osobu, od 10.000 do 30.000 kuna za kandidata, te od 100.000 do 500.000 kuna za pravne osobe, a pod pravnim osobama misli se i na medije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

DIP stoga poziva izborne sudionika da poštuju izbornu šutnju te da u subotu i nedjelju u medijima ne objavljuju promidžbene poruke i fotografije kandidata, ne postavljaju nove promidžbene plakate ili letke. Poziva ih i da biračima ne telefoniraju, ne šalju im sms poruke ili elektroničku poštu, da ne postavljaju nove promidžbene sadržaje poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama ...

Nakladnike medija DIP podsjeća da su u izbornoj šutnji dužni iz svojih programskih sadržaja ukloniti sve što predstavlja izbornu promidžbu, primjerice reklame, linkove i slikovne link-oglase (banere) na portalima koji vode na internetske stranice izbornih sudionika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo