Vlada je danas donijela odluku kojom se ograničava cijena goriva pa će tako cijena benzina biti ograničena na 11.10 kuna, a dizela na 11 kuna.
"Uzimajući u obzir današnji ekonomski trenutak i nepredvidivost cijene goriva na svjetskom tržištu, s ciljem neometanog daljnjeg gospodarskog oporavka odlučili smo iskoristiti mogućnost da na rok 30 dana stabiliziramo cijene motornog benzina i dizelskog goriva", kazao je premijer Andrej Plenković na jučerašnjoj sjednici Vlade.
Može doći i do problema u opskrbi
To znači da od 11,4 kune koliko vi platite litru danas, 3,4 kune je stvarna cijena tog benzina, znači to je ono što naftne gazde plate u nabavi, a otprilike 1,2 kunu je njihova marža. Sve ostalo uzme država kroz porez i trošarine. Znači 6,8 kuna ode u proračun.
Velimir Šonje za RTL Direkt je objasnio kako je ova odluka Vlade najradikalnija i najbrutalnija moguća.
"Naftni cjenovni šok je značajan i normalno je razgovarati o tome kako ga ublažiti. Međutim, ona najradikalnija i najbrutalnija mjera može imati i negativne posljedice. U krajnjoj liniji u smislu nekakvih nestašica, međutim to naravno ne želim najaviti, ali je svakome jasno da ako je cijena regulirana prenisko u odnosu na troškove, da u tom slučaju distributeri i pružatelji te usluge na pumpama gube motiv da rade. Tako da može doći i do problema u opskrbi", kazao je Šonje.
'Država ima druge mehanizme'
"Ovo podsjeća na neka stara vremena, ali ja ću vas podsjetiti da administriranje cijena nije bilo samo u socijalizmu nego je ono trajalo do 2014. godine. Dakle mi 7 godina imamo liberalizirani sistem u kojem konkurencija distributera drži cijene pod kontrolom i u toliko možemo reći nije sad bitno hoćemo socijalističkom, administrativnom, intervencionističkom.
Treba gledati suštinu i biti, a biti je, ponovit ću, da država ima druge mehanizme, a ne direktnu kontrolu cijena kao glavni instrument kojim još uvijek može utjecati na tržište", kazao je.