Centar Zagreba spletom okolnosti je postao prava pješačka zona jer tramvaja još nema. Dosad je u gradu uspostavljeno tek pet od ukupno 15 linija najvažnijeg oblika javnog gradskog prometa.
VEZANE VIJESTI
- Za podršku iz Fonda 5.5 prijavilo se 189 kućanstava: Ako želite pomoći i dalje možete donirati
- Potres je pogodio Zagreb, a Most slobode je izdržao: Hoćemo li biti iste sreće i idući put?
- Arhitekti pisali Bandiću i Plenkoviću: 'Hitno treba osnovati koordinaciju za obnovu Zagreba'
- Obnovi.zg: Arhitekti pokrenuli platformu za razmjenu podataka o Zagrebu i potresima
- Kad se stvari vrate u 'normalu' i promet će biti drugačiji: Što možemo naučiti iz primjera diljem svijeta?
''Planiramo i dalje, od ponedjeljka uvođenje dodatnih tramvajskih
linija od Borongaja prema Črnomercu, naravno sve to ovisi od
čišćenja trase'', objašnjava predsjednica Uprave ZET-a
Ljuba Romčević Žgela.
Od ponedjeljka će u promet još sedam tramvajskih linija,
obećavaju iz ZET-a. Sve osim najviše oštećene tri linije koje
prolaze kroz strogi centar Zagreba: ''Trebale bi biti
uspostavljene zapravo sve tramvajske linije osim 15, 8 i 13, onaj
stari dio gradske jezgre, Ilice, Frankopanske, Praške,
Jurišićeve, dijela Draškovićeve gdje ima dosta objekata koji su
jako oštećeni''.
Ivo Haladin s Građevinskog fakulteta objašnjava:
''U tom djelu grada u skoroj budućnosti, ne, ali ZET radi na tome
da se tramvajski promet uspostavi gdje god je to moguće''.
Strogim centrom Zagreba tramvaji ne voze već 45. dan. Toliko
je prošlo od nedjeljnog jutra u kojem je sve stalo. Za one koji
su unaprijed kupili mjesečne ili godišnje pokaze za tramvaj neće
biti moguć povrat novca, međutim moći će dobiti povrat onoliko
dana koliko je trajao zastoj u prometu.
''Prije nego što se pušta tramvajski promet svi koridori gdje ide
tramvajski kolosijek će biti pregledani, bit će snimljene
vibracije kod prolaska tramvaja i bit će analizirano je li se
nešto promijenilo u odnosu na prije potresa'', objašnjava
Haladin. Prije potresa u starim zgradama osjećale su se
vibracije, ali nisu imale utjecaja na statiku, sada bi to moglo
biti ponešto drugačije: ''Eventualno postoji ugroza od tih
otkrhnutih dijelova koji se nalaze na krovovima da oni padnu
usred vibracija, ali to interventne službe Grada otklanjaju tako
da se tramvaji ne puštaju u promet prije nego dobiju zeleno
svjetlo''.
Zna se tko će u konačnici dati zeleno svjetlo. Gradonačelnik
Zagreba Milan Bandić poručio je: ''Na sve te tri
trase su sada sve raspoložive snage tehnike i ljudstva da
uklonimo sve nedostatke kako ne bi riskirali ljudske
živote''.
Dan je bio prekratak da doznamo koje sve građevinske tvrtke
trenutno rade za Grad, no taj dio nema nikakve veze s
Građevinskim fakultetom. Oni rade isključivo sa ZET-om. Haladin
kaže: ''Provjeravamo stanje tramvajskog kolosijeka, znači
tramvajske pruge i provjeravamo stanje prihvata kontaktne
mreže''.
Potres je oštetio oko 20.000 građevina u Zagrebu, najmanje
10 posto ih je na tramvajskom koridoru. Bandić kaže: ''To će biti
brzo gotovo, mislim za tjedan dana, jer trase su sad prioritet.
Ove tri trase su zadnje, Draškovićeva, Jelačić plac, Ilica,
Jurišićeva, Črnomerec, za dva tjedna ćemo pustiti sve tramvajske
linije u gradu Zagrebu''.
Nismo bili sigurni je li to ukupno dva ili tri do povratka na
staro pa smo uzeli duži rok, a Haladin upozorava:
''Centar Grada - u ovoj prvoj fazi je teško dati procjenu. Možda
se gradonačelnik konzultira sa stručnjacima, ja nisam čuo za tu
procjenu''.
Tramvajski promet u Zagrebu odvija se na 120 kilometara
kolosijeka i dnevno preveze oko 450.000 ljudi. Oni koji žive
u centru na takav prijevoz će još malo pričekati.