JESMO LI PRETJERALI? /

Svi se pitaju hoće li dizanje cijena na Jadranu imati negativnog odjeka: 'Svaka usluga ima svoga kupca'

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Ove turističke sezone ostvareno je 78 posto noćenja u odnosu na 2019. godinu i 90 posto prihoda u odnosu na isto razdoblje pa se mnogi pitaju jesu li cijene bile previsoke

1.10.2021.
16:31
Grgo Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

O tome vraća li se hrvatski turizam nakon pandemijske sezone ovogodišnje koja je bila na tragu rekordnih predpandemijskih, razgovaralo se u HRT-ovoj emisiji Otvoreno. Neka od pitanja bila su: vraća li se turizam redovitom poslovanju, jesmo li pretjerali s dizanjem cijena te kako riješiti problem manjka radne snage?

'Pripremali smo se, no nitko nije očekivao ovako dobre turističke rezultate, uoči sezone okupili smo sva udruženja, bilo nam je prvenstveno važno očuvati radna mjesta u turističkom sektoru, tako da se on može stabilno početi pripremati za ovu turističku godinu', kazala je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stare boljke: sezonalnost, masovni turizam...

Istaknula je poduzete mjere,a s njima i projekt "Safe stay in Croatia" koji je definirao epidemiološke standarde kako bi spremni dočekali turističku sezonu.

'Krenuli smo u izradu strategije održivog razvoja turizma te smo u sklopu toga anketirali sve jedinice lokalne samouprave uključene u projekt da vidimo što za njih znači turizam i u kojem aspektu. Odgovorili su da je turizam pozitivan i smislu demografije i zapošljavanja mladih, ekološkom i gospodarskom smislu', kazala je ministrica turizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kazala je i što smatra boljkama hrvatskog turizma: oslanjanje na proizvod "sunca i mora" odnosno sezonalnost i u određenim dijelovima obale masovni turizam. 'Upravo te stvari trebaju biti ciljano riješene kroz izradu određenih mjera i strategija', dodala je.

'Svaka usluga ima svoga kupca'

Domagoj Tomasović, privatni hotelijer, kazao je da smo ove sezone iskoristili veliku prednost.

'Išlo nam je na ruku što su Španjolska, Grčka i Turska imale lošiju epidemiološku situaciju nego mi, zatim su uslijedili problemi s požarima u Italiji, Grčkoj i Turskoj, a iskoristili smo i to što smo najbliža autodestinacija Austrijancima i Nijemcima, te smo povećali broj noćenja tijekom kolovoza u svim segmentima turizma', rekao je.

Komentirajući činjenicu da je u ovoj turističkoj sezoni ostvareno 78 posto noćenja u odnosu na 2019. godinu, a procjene su da je ostvareno 90 posto prihoda u odnosu na isto razdoblje te upitan je li se pretjeralo s cijenama, Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija rekao je kako uvijek treba gledati "vrijednost za novac".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Ako su gosti to prihvatili i ostali zadovoljni nakon boravka, tada nismo preskupi. Svaka usluga ima svoga kupca i time se treba voditi', smatra Fain.

'Zaštititi iznajmljivače od gostiju koji otkazuju'

I ovoga ljeta najveći broj noćenja ostvaren je u obiteljskim smještajnim kapacitetima. No, tijekom sezone sporadično se dešavalo da je netko tko je rezervirao svoj krevet, ostao bez smještaja jer je netko drugi bio spreman platiti više. Komentirajući tu situaciju Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK, rekla je u HRT-ovom Otvorenom da je pokrenuta inicijativa pri Ministarstvu turizma kako bi pružila mogućnost ostavljanja prigovora od strane gostiju koji se osjećaju prevarenima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ona smatra da se ipak radilo o malom broju slučajeva, ali da mediji pokrenu bujicu od jedne mrvice te da većina iznajmljivača pošteno i profesionalno posluje, što, kaže, potvrđuju i ocjene od najboljih svjetskih platformi. Nimac Kalcina smatra i da treba zaštiti iznajmljivače od strane gostiju koji otkazuju u posljednjem trenutku ili tijekom boravka oštete opremu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo