HDZ VIŠE OD KUKURIKU /

Stranke u kampanji potrošile milijune!

Image

Najveće političke stranke objavile su na svojim internetskim stranicama prethodna izvješća o primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe, što su svi sudionici izbora dužni učiniti do ponedjeljka u ponoć.

27.11.2011.
19:38
VOYO logo

Prema objavljenim podacima HDZ je u 11 izbornih jedinica na promidžbu potrošio oko 9,2 milijuna kuna a Kukuriku koalicija u 10 izbornih jedinica oko 8,5 milijuna kuna.

HDZ je u svojem izvješću za razdoblje od 17. do 26. studenog naveo da je primio 729.346 kuna donacija, od čega su joj fizičke osobe donirale 164.000 kuna a pravne 565.346 kuna.

U izvještaju o rashodima u financiranju izborne promidžbe HDZ je, iznoseći troškove po svakoj izbornoj jedinici, naveo da je ukupno potrošio 9,247.613 kuna. Također je objavio i iznose cijena i ostvarenih popusta za medijsko oglašavanje u izbornoj promidžbi.

Četiri stranke Kukuriku koalicije (SDP, HNS, IDS i HSU) objavile su zasebna izvješća o donacijama za razdoblje od 1. siječnja do 25. studenog, kao i troškove u deset izbornih jedinica. Zbroj troškova promidžbe svih stranaka Kukuriku koalicije iznosi 8,531.791.

SDP ističe da je od početka godine do 25. studenog od 8,369.000 kuna namjenjenih promidžbi potrošio 5,485.738 kuna. Pritom je SDP za izbore namijenio 8 milijuna kuna vlastitih sredstava dok su mu fizičke i pravne osobe donirale 369.000 kuna. Od pojedinaca je dobio 48.500 kuna a od pravnih osoba 320.500 kuna.

HNS je prema izvještaju o financiranju izborne kampanje dobio 305.500 kuna donacija i to 20.000 kuna od pravnih osoba i 285.500 kuna od fizičkih osoba. Na promidžbu je potrošio 2,278.694 kuna, što je gotovo cijeli iznos od predviđenih gotovo 2,5 milijuna kuna.

IDS je u VIII. izbornoj jedinici potrošio 448.359 kuna te pritom nije imao donacija.

HSU je pak potrošio 319.000 kuna od 320.000 predviđenih za izbornu promidžbu, a ni ta stranka nije, kako navodi, primila ni jednu donaciju.

HSS je u izvješću za razdoblje od 1. siječnja do 26. studenog naveo da su mu fizičke i pravne osobe donirale 1,727.300 kuna a da je u kampanji potrošio 4,580.851 kuna.

HSP je po svom izvješću od 1. siječnja do 26. studenog primio 754.041 kuna donacija, a za promidžbu je u tom razdoblju potrošio 1,568.427 kuna.

Izborni sudionici su svoja financijska izvješća bili dužni dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) jučer do ponoći, nakon čega je počeo teći 48-satni rok u kojemu ih moraju objaviti na svojim internetskim stranicama ili u dnevnom tisku.

Zakonom o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, kojim je uvedena stroža kontrola izvora i načina trošenja novca u izbornim kampanjama propisano je da ukupan iznos donacija fizičke osobe ne smije prelaziti iznos od 30.000 kuna dok ukupan iznos donacije pravne osobe ne smije prelaziti 200.000 kuna.

Također, ukupan iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu, odnosno kandidacijskoj listi ne smije prelaziti iznos veći od 1,5 milijun kuna u jednoj izbornoj jedinici.

Izborni sudionici dužni su bili otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe.

Novim Zakonom propisane su i sankcije koje u slučajevima najtežeg kršenja pravila financiranja kampanje uključuju administrativnu kaznu potpunog gubitka naknade troškova izborne promidžbe i prekršajnu kaznu u iznosu do 500.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo