Prema objavljenim podacima HDZ je u 11 izbornih jedinica na
promidžbu potrošio oko 9,2 milijuna kuna a Kukuriku koalicija u
10 izbornih jedinica oko 8,5 milijuna kuna.
HDZ je u svojem izvješću za razdoblje od 17. do 26. studenog
naveo da je primio 729.346 kuna donacija, od čega su joj fizičke
osobe donirale 164.000 kuna a pravne 565.346 kuna.
U izvještaju o rashodima u financiranju izborne promidžbe HDZ je,
iznoseći troškove po svakoj izbornoj jedinici, naveo da je ukupno
potrošio 9,247.613 kuna. Također je objavio i iznose cijena i
ostvarenih popusta za medijsko oglašavanje u izbornoj
promidžbi.
Četiri stranke Kukuriku koalicije (SDP, HNS, IDS i HSU) objavile
su zasebna izvješća o donacijama za razdoblje od 1. siječnja do
25. studenog, kao i troškove u deset izbornih jedinica. Zbroj
troškova promidžbe svih stranaka Kukuriku koalicije iznosi
8,531.791.
SDP ističe da je od početka godine do 25. studenog od 8,369.000
kuna namjenjenih promidžbi potrošio 5,485.738 kuna. Pritom je SDP
za izbore namijenio 8 milijuna kuna vlastitih sredstava dok su mu
fizičke i pravne osobe donirale 369.000 kuna. Od pojedinaca je
dobio 48.500 kuna a od pravnih osoba 320.500 kuna.
HNS je prema izvještaju o financiranju izborne kampanje dobio
305.500 kuna donacija i to 20.000 kuna od pravnih osoba i 285.500
kuna od fizičkih osoba. Na promidžbu je potrošio 2,278.694 kuna,
što je gotovo cijeli iznos od predviđenih gotovo 2,5 milijuna
kuna.
IDS je u VIII. izbornoj jedinici potrošio 448.359 kuna te pritom
nije imao donacija.
HSU je pak potrošio 319.000 kuna od 320.000 predviđenih za
izbornu promidžbu, a ni ta stranka nije, kako navodi, primila ni
jednu donaciju.
HSS je u izvješću za razdoblje od 1. siječnja do 26. studenog
naveo da su mu fizičke i pravne osobe donirale 1,727.300 kuna a
da je u kampanji potrošio 4,580.851 kuna.
HSP je po svom izvješću od 1. siječnja do 26. studenog primio
754.041 kuna donacija, a za promidžbu je u tom razdoblju potrošio
1,568.427 kuna.
Izborni sudionici su svoja financijska izvješća bili dužni
dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) jučer do ponoći,
nakon čega je počeo teći 48-satni rok u kojemu ih moraju objaviti
na svojim internetskim stranicama ili u dnevnom tisku.
Zakonom o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe,
kojim je uvedena stroža kontrola izvora i načina trošenja novca u
izbornim kampanjama propisano je da ukupan iznos donacija fizičke
osobe ne smije prelaziti iznos od 30.000 kuna dok ukupan iznos
donacije pravne osobe ne smije prelaziti 200.000 kuna.
Također, ukupan iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu,
odnosno kandidacijskoj listi ne smije prelaziti iznos veći od 1,5
milijun kuna u jednoj izbornoj jedinici.
Izborni sudionici dužni su bili otvoriti poseban račun za
financiranje izborne promidžbe.
Novim Zakonom propisane su i sankcije koje u slučajevima najtežeg
kršenja pravila financiranja kampanje uključuju administrativnu
kaznu potpunog gubitka naknade troškova izborne promidžbe i
prekršajnu kaznu u iznosu do 500.000 kuna.
Najveće političke stranke objavile su na svojim internetskim stranicama prethodna izvješća o primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe, što su svi sudionici izbora dužni učiniti do ponedjeljka u ponoć.