STIGLI REZULTATI ISTRAŽIVANJA: /

Zaista dobivamo proizvode lošije kvalitete od Nijemaca, u hrenovke nam stavljaju 'meso' koje uopće nije meso

Image
Foto: PIXSELL/Screeshot
1.9.2017.
12:07
PIXSELL/Screeshot
VOYO logo

Ovo je istraživanje, rekla je ravnateljica Hrvatske agencije za hranu, provedeno na krajnje stručan i precizan način. 'Analize su povjerene vrhunskim hrvatskim akreditiranim laboratorijima, a nakon zaprimljenih rezultata, Hrvatska agencija za hranu formirala je radnu grupu stručnjaka, s kojima smo zajednički donijeli zaključke iza kojih čvrsto stojimo', rekla je Gross Bošković.

Istraživanje je pokazalo kako samo kod 4 od 26 ispitanih proizvoda (15%) nije nađena razlika niti u kvaliteti niti u cijeni. Kod 54% proizvoda utvrđena je razlika u kvaliteti, dok je više od 60% proizvoda, u trenutku kupnje, bilo skuplje na hrvatskom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Pixsell

01.09.2017., Zagreb - Hrvatska zastupnica u Odboru za unutarnje trziste i zastitu potrosaca Europskog parlamenta Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu Andrea Gross-Boskovic na konferenciji za novinare predstavile su rezultate projekta Istrazivanje kvalitete naizgled istih proizvoda na trzistima starih i novih drzava clanica EU. Borzan i Gross-Boskovic predstavile su rezultate analiza proizvoda kupljenih u Zagrebu i Muenchenu te su prezentirale razlike u kvaliteti naizgled istih proizvoda na trzistima starih i novih drzava clanica EU. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

'Najveće razlike su uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta. Primjerice, Wudy hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu su rađene od tzv. otkoštenog mesa, koje se prema EU-ovim propisima ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod je napravljen od pravog purećeg i pilećeg mesa', objasnila je Borzan.

I dječja hrana

Borzan je navela i primjer Hipp dječje hrane-bio riža i mrkva s puretinom gdje proizvod namijenjen hrvatskom tržištu sadrži značajno manji udio povrća i veći udio riže od njemačkog proizvoda. Razlika je i u tome što proizvod na hrvatskom tržištu ne sadrži krumpir, već samo mrkvu i rižu te ima manje omega 3 masnih kiselina. Unatoč svim razlikama, proizvodi na oba tržišta stavljeni su pod istom šifrom artikla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Posebnu težinu rezultatima za dječju hranu daje činjenica da je proizvod za hrvatsko tržište skuplji za više od 50%, te činjenica da se radi o proizvodu namijenjenom prehrani djece', kazala je Borzan.

Jedna Unija Jedna Kvaliteta Rezultati Istraz Ivanja by Marko Knezevic on Scribd

Isti problem s neprehrambenim proizvodima

Ovo istraživanje je prvo u EU-u koje je uključilo i neprehrambene proizvode. Od pet testiranih velike razlike su nađene u kvaliteti deterdženta za rublje Ariel Vollwaschmittel. Pokazalo se da njemački proizvod, koji za razliku od hrvatskog ima oznaku 'compact', ima znatno veću učinkovitost pranja pri nižoj temperaturi (40ºC), dok pri 60ºC razlika također postoji, ali je manja. Unatoč tome, deterdžent za njemačko tržište je oko 25% jeftiniji od onog na hrvatskom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Značajne razlike pronađene su i kod Nutelle i Activia voćnog jogurta od jagode, a kod Haribo happy cola gumenih bombona, u njemačkom proizvodu je utvrđena znatno veća količina ukupnog šećera od deklarirane.

Zaista nas tretiraju kao građane drugog reda

'I ovo istraživanje je, kao i ranija europska istraživanja, potvrdilo opravdanost stava više od 80% naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda. Moj posao je da EU radi za ljude, a ovi rezultati su veliki doprinos rješavanju ovog problema na razini Europske unije. Rezultati su već poslani povjerenici Europske komisije za zaštitu potrošača Veri Jourovoj', kaže Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Iako se kvaliteta proizvoda često puta promatra kao ekonomska kategorija, važno je osigurati kriterije koji će jamčiti da razlike u kvaliteti ne budu diskriminirajuće, nego da su one zaista odraz preferencija potrošača, razlika u prehrambenim navikama ili specifičnostima područja, ali nipošto alibi za razliku u formulaciji proizvoda', zaključila je Gross-Bošković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo