Prosječna starost gradskih autobusa u Rijeci je jedanaest godina. Putnici se uglavnom žale na nesnosne vrućine na pojedinim gradskim i prigradskim linijama. Dobra je vijest da će do kraja iduće godine vozni park biti obnovljen. Ugovori za nabavku novih, modernih vozila već su potpisani. Vrijednost im je veća od sto milijuna kuna, zadovoljit će stroge ekološke standarde, a vožnju putnicima učiniti komfornijom.
Stari autobus stiže na stanicu, a putnici kao da ulaze u pećnicu. Šestica je stara 24 godine, u njoj 35 stupnjeva, ne zna se grije li više limeni krov ili motor koji je na sredini busa.
"Kao što vidite, stari busevi, kuhamo se preko ljeta, ali eto, mora se, govori Vedran Dumić.
"Mislim da puno toga govori što nam se zapali svaki peti dan po jedan autobus na cesti“, zaključuje Gordana Troha.
Vozač se ne žali, ali nije mu lako.
Rijeka je povezana s 12 jedinica lokalne samouprave sa 175 autobusa. U prosjeku su stari 11 godina. Do kraja iduće godine stižu novi autobusi. Za prvu pošiljku novac je osiguralo ministarstvo prometa.
"U prvom navratu dolaze nova 22 autobusa. Ukupna vrijednost je preko 38 milijuna kuna i toliko je upravo Autotrolej dobio bespovratnih sredstava putem Ministarstva i europskih fondova. Naravno tu priči nije kraj, ukupno će doći 54“, rekla je Kristina Prijić, glasnogovornica Autotroleja.
Vrijednost im je veća od sto milijuna kuna. Kad stignu novi, rashodovat će se čak 60 starih, svi proizvedeni prije 2005. godine. Tako će se njihova prosječna starost, na radost putnika, s 11 smanjiti na 6 godina.