Krajem idućeg tjedna iz Europe i ostatka svijeta u Split, na Brač, Hvar i Vis slit će se na tisuće mladih ljudi na najveći elektronski festival Ultra Europe zbog čega su sve mjerodavne službe na nogama koje će danonoćno bdjeti sa stotinama liječnika, vatrogasaca, inspektora, policajaca, carinika, prometnika, djelatnika zračne i morske luke, komunalaca, vozača autobusa, taksista, turističkih djelatnika, članova Državne uprave za zaštitu i spašavanje kako bi i protekle tri godine sve proteklo u najboljem redu.
U Gradu se doznaje kako će uz redovita dežurstva zbog Ultre angažirati dodatne komunalne i prometne redare, te jedan pauk koji će na području oko stadiona uklanjati krivo parkirana vozila. S njima će tamo dežurati i pedeset djelatnika "Čistoće" s 20 strojeva različitih vrsta, dok će "Promet" angažirati 60 vozača i 35 autobusa uključujući i 12 autobusa koji su kao ispomoć stigli iz Zagreba. Uvest će se i dodatna dežurstva Hitne pomoći, pa će tako tri tima biti oko stadiona, a u bolnicama na Firulama i Križinama će biti ukupno 11 punktova s dodatnim dežurnim specijalističkim timovima.
Broj ljudi je povećala i Državna uprava za zaštitu i spašavanje, pa će tako dežurati sedam umjesto u redovnim danima dosadašnjih četvero djelatnika. Javna vatrogasna postrojba Grada Splita će uz redovna dežurstva samo na stadionu na Poljudu imati raspoređeno 16 vatrogasaca s tri vozila, ali i dodatnu ekipu u postrojbi s jednim vozilom i tri gasitelja, te naposljetku dežurne u Park šumi Marjan. Broj dežurnih vatrogasaca tih dana će se popeti na ukupno 45.
Posebno se pripremila i Turistička zajednica Grada Splita koja je zajedno s organizatorima Ultra Europe festivala izradila brošuru sa svim promotivnim informacijama o gradu, a njihova direktorica Alijana Vukšić za Hinu kaže da oni inače u sezoni imaju povećan broj djelatnika koji će i ove godine po četvrti put biti na usluzi mladim partijanerima. Kako Hina doznaje ove godine je zabilježen porast od 15 posto u prodaji karata u odnosu na prošlu godinu, pa je tako po svakoj večeri do sada prodano po 65 tisuća karata, a u ta se tri dana na Poljudu očekuje 190 tisuća ljudi među kojima su najbrojniji Britanci.
Zamjenik gradonačelnika Splita Goran Kovačević koordinira timom u kojem su sve gradske tvrtke i nadležne institucije, a za Hinu je potvrdio da je proteklog tjedna održan sastanak, te naglasio da je Koordinacija s godinama održavanja Ultra Europe festivala prerasla u respektabilnu organizaciju za pružanje logističke pripreme i podrške Ultri jer efikasno rješava i otklanja sve nedostatke, te smanjuje incidente.
"Pokazalo se da što nam više gostiju dolazi u Split sve je manje incidenata. Čak za 60 posto je bilo manje incidenata na prošlogodišnjoj Ultri nego 2014. godine. Zabilježen je i porast dolazaka posjetitelja za 20 posto. Grad je pružio maksimalnu podršku projektu jer smo svjesni iznimne važnosti ovog događanja za turistički i gospodarski razvoj Splita. Pripreme su obavljene i nadamo se da će sve proteći u redu, posebno sa sigurnosnog aspekta. Radi se o velikom priljevu ljudi i vrlo zahtjevnom projektu, te vjerujemo da će organizator i svi uključeni biti na visini zadatka", kazao je Kovačević.
I splitsko-dalmatinska Policijska uprava već četvrtu godinu za redom sudjeluje u planiranju i organizaciji Ultra Europe, sukladno odredbama Zakona o javnom okupljanju i poslovima policije. Zbog složenosti događaja angažirali su značajan broj svih rodova policije na poslovima osiguranja. Za ovogodišnje su se osiguranje počeli pripremati prije nekoliko mjeseci, a uz tehničku pripremu, vezanu uz osiguranje prostora, po zonama osiguranja, radili su s predstavnicima organizatora i redarima koji će biti angažirani na osiguranju.
U splitskoj policiji kažu da sve rade kako bi se u prvom redu
osigurala sigurnost posjetitelja festivala i ostalih građana kroz
pravovremeno prepoznavanje i suzbijanje kažnjivih ponašanja, ali
i kroz brze i učinkovite intervencije u svim onim situacijama
koje zahtijevaju postupanje policije i primjenu policijskih
ovlasti. Otkrivaju kako priprema i suradnja s predstavnicima
organizatora zaduženima za sigurnost traje cijelu godinu i
intenzivira se kako se bliži termin samog događaja.
"Splitsko-dalmatinska policija u suradnji s partnerima na
lokalnoj i regionalnoj razini, uz aktivno usmjeravanje
policijskih resursa sukladno planovima i prosudbama ustrojstvenih
jedinica, sudjeluje i u radu organizacijskog odbora na razini
Grada Splita gdje se koordinira cjelokupna infrastruktura važna
za odvijanje okupljanja i redovno funkcioniranje grada", tvrde u
policiji.