Split Promet d.o.o. je gradska tvrtka koja Splićanima svakodnevno osigurava uslugu javnog prijevoza. U posljednje vrijeme vozači Prometovih autobusa dospjeli su u javnost zbog neugodnosti koje doživljavaju vozeći autobuse pa im tako putnici prijete, razbijaju autobuse itd. No, čini se da ponekad i vozači te firme također znaju izazvati neugodu kod drugih, odnosno svojih putnika.
Takvo iskustvo podijelila je jedna Splićanka s Dalmatinskim portalom u svom pismu. Opisala je kako vozači Prometa neće krenuti sa stanice dok svi u "zagužvanom" autobusu ne pokažu kartu pa ih onda proziva preko mikrofona. Njeno pismo prenosimo u cijelosti:
"Svakodnevno čitam o napadu na Prometove vozače. Jedan ima ozljedu arkade, drugom su otuđeni novci... Kada takve stvari čitam, zgrožena sam. Nezamislivo mi je da čovjek zbog toga što časno i uredno obavlja svoj posao trpi takve strahote. No, svaka strana priče ima svoju i drugu medalju.
27.04.2016., Split - Gradski prijevoznik Promet. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL
Neki dan, sam nakon posjeta bratiću u bolnici čekala bus na Križinama. Vremenski uvjeti neprihvatljivi. Stiže autobus, imam pokaznu, i uđem na druga vrata... U tom trenutku, vozač uzima mikrofon i poziva me po opisu odjevnog predmeta da mu izvolim pokazati kartu. Na prvi trenutak ga nisam skužila, ali on i dalje stoji. Ne želi krenuti.
Posramljena pred drugim putnicima
Putnici me upozoravaju da mu trebam ići pokazati kartu. I posramljena, što 'cijeli puni' autobus prvo gleda u mene, a drugo što vozač zbog mene ne želi krenuti. Pomislih u sebi, vjerojatno čovjek ima loš dan. Sljedeća stanica isti scenarij, drugi likovi. Dvije srednjoškolke, posramljene s kraja autobusa nakon poziva s mikrofon odlaze mu pokazati kartu. Znam, da se ulazi na prva vrata i znam da smo dužni pokazati svim vozačima kartu. U teoriji to sjajno zvuči u praksi je neizvedivo.
Kada ovaj vozač primjenjuje tu praksu to izgleda ovako: bus staje na stanicu. Otvara prva. Ne želi otvoriti niti druga, niti treća dok 20 ljudi ne uđe na prva i ne pokaže mu kartu. Ljudi na drugim i trećim vratima ogorčeno viču da im otvori i redovito kasne (recimo presjesti na drugi autobus). Uobičajena vožnja ovog vozača se po stanici prolongira, određeno vrijeme. Dakle, svi putnici kasne...
Ironično je što u Prometa slovi za najboljeg vozača, i da bi sve kolege trebali raditi po njegovom sistemu, pardon režimu. Recimo, da 300 vozača provodi pravdu da svaki dan, na način na koji ju on provodi (drsko, bezobrazno i neprimjereno) na što bi sličio već devastirani Promet Split. Onda recimo da se otpuste svi kontrolori, jer uz takav sistem nema potrebe da rade...", opisala je Splićanka svoje iskustvo za Dalmatinski portal.