Od Splita do Hvara Uberom za 40 eura po osobi. Ideja koja će postati stvarnost već ovog ljeta, na cijelom Jadranu. Kao jedina u svijetu s uslugom UberBoat - Hrvatska će im biti svojevrsni pilot projekt.
"Vrlo je zanimljiva i zbog lokalnog stanovništva, ali i zbog turizma, nama je plan proširiti se na cijelu Hrvatsku i uvesti neke nove proizvode. Ovo ljeto već ćemo krenuti s uslugom Uber boat - prijevoz gliserima na zahtjev", rekao je Davor Tremac, generalni menadžer Ubera za JI Hrvatsku
Dok planiraju širenje na more, njihovih je partnera sve više na cesti. S Uberom radi i Ivan Princip. Bivši taksist, a sada jedan od najbolje ocijenjenih vozača koji tvrdi da se radom u Uberu može zaraditi normalna prosječna plaća.
Uber u Hrvatskoj raste kao gotovo ni u jednoj drugoj zemlji na svijetu, otkriva nam generalni menadžer za srednju i istočnu Europu Rob Khazzam. "Odaziv u Hrvatskoj je nevjerojatan. To se očituje u brojci od čak 100 tisuća registriranih aktivnih korisnika i oko 1500 partnera koji koriste platformu da zarade za život. Tako da je na pitanje - treba li usluga postojati - već dan odgovor, a taj odgovor nije dao Uber", tvrdi Khazzam.
No u cijeloj priči postoji i jedan prilično veliki problem. Način na koji Uber posluju u Hrvatskoj, za Vladu je kršenje Zakona. "Ministarstvo je zauzelo stav da takva vozila i vozači ne poštuju Zakon o prijevozu putnika u cestovnom prometu i time su okarakterizirani nelegalnima u obavljanju prijevoza putnika", navodi se u priopćenju Ministarstva prometa.
Zbog vožnje bez licenci - Uberu je izrečeno gotovo 2 milijuna i 900 tisuća kuna prekršajnih kazni. A zbog njih se priprema promjena Zakona. Posljednji put, zagrebački taksisti su protiv Ubera - prosvjedovali prije četiri dana.
Muči ih, tvrde, što rade posao taksista, pritom ne ispunjavaju uvjete uz objašnjenje da je riječ o iznajmljivanju vozila s vozačem. "Radi se o tome da Uber traži jeftinu radnu snagu, traži roblje, on svojih 25 posto uzme kako god okreneš", smatra Krunoslav Krznarić, potpredsjednik Udruge nezavisnih taksista grada Zagreba.
U Eko Taksiju smatraju nepravednom situaciju u kojoj zbog nedovoljno licenci oni ne mogu širiti posao, a Uber može. "Gledam na situaciju da bi institucije države morale poduzeti opdređene korake da svi poslujemo pod jednakim uvjetima", tvrdi Vjekoslav Marijanović iz Eko Taksija.
Iz Ubera poručuju da i sami nestrpljivo iščekuju da se djelatnost vozača partnera regulira. Istodobno, nezaustavljivo šire poslovanje i poručuju ostajemo ovdje još dugo.