Slučaj Cammeo: Biste li vi željeli ovakav posao?

'I tjedan dana za osobu od moje 24 godine, bez ikakvih financijskih ili obiteljskih obveza, je previše', kaže bivši taksist 'Cammea', prijevoznika koji je od 2006.

28.8.2010.
12:04
VOYO logo

Posao u doba recesije je najveća dragocjenost, često uvjeravaju poslodavci koji vode "kadrovsku politiku otvorenih vrata" iliti "ako ti se ne sviđa raditi ovdje, vrata su ti onamo". Taksist Aleksandar Peša odabrao je izlazna vrata riječkog taksija "Cammeo" nakon iznimno kratkog radnog vijeka, i to uz komentar: "I tjedan dana za osobu od moje 24 godine, bez ikakvih financijskih ili obiteljskih obveza, je previše".

arti-201003010512006Samo tjedan dana mu je trebalo da ogorčen napusti tog taksi prijevoznika zbog radnih uvjeta. Ondje su, potužio se, "svi zaposleni dužni vozilo detaljno oprati, iako u firmi su zaposleni autoperači", a "smjene redovito traju po 12 do 13, nekad i 15 do 16 sati".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vozači su skloni da zaspu za volanima kao što se desilo jednom kolegi koji je imao prometnu nesreću jer je zaspao, ali srećom nije bilo putnika. Naravno, dobio je otkaz i vjerujem da je i kažnjen i sve zato jer je radio kao konj jer nije imao drugog izbora", kaže Peša.

Kaže i da je novčano kažnjen zbog stvari koju nije bio u stanju kontrolirati, ali i da to nije rijetkost. Kada su ga jednom prilikom zaustavile dvije grupe putnica, no dok su čekali da dođe još jedan taksi, konkurencija je pokupila jednu skupinu putnica pa je Peša bio, tvrdi, dužan nadoknaditi Cammeu vožnju do Trsta u iznosu od 500 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nisam otvorio vrata putnici i odbili su mi 10 posto od plaće'

Na probleme su se žalili i vozači osječke podružnice koju je proljetos u samo dva mjeseca napustilo 40 posto vozača! S plaće su, kaže vozač Leonard Žerjav, "skidali" i zbog najmanjih pogrešaka.

arti-201002220754006Primjerice, jednom nije otvorio vrata putnici jer nije stigao izaći iz automobila jer je stajao nasred ceste. Zbog toga su mu s plaće odbili deset posto, 280 kuna, ispričao je medijima Žerjav.

Cjenik grešaka

Drugi je, pak, vozač policiji i Državnom inspektoratu i medijima poslao pismo u kojemu je potanko nabrojao koliko je sati radio, a koliko spavao te naposljetku dao otkaz zbog premorenosti. I on je opisao kažnjavanje.

"Kašnjenje na posao odnosno za nedolazak najmanje 15 minuta prije početka smjene vozači se beziznimno kažnjavaju od 10-30 posto s mjesečne plaće, za neotvaranje vrata putnicima također od 10 do 30 posto s mjesečne plaće, za pogrešan unos u taksimetar najmanje 30 posto s mjesečne plaće, za razgovor sa 'starim' osječkim taksistima ('konkurencijom') otkaz na licu mjesta i slično", prenio je Osijek031.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Traže što traže, plaćaju 'u okviru mogućnosti'

Za Pešine tvrdnje, kao i druge optužbe, Vladimir Minovski iz Taxi Cammea tvrdi da su to presmiješne izmišljotine kojima netko želi Taxi Cammeu nanijeti štetu.

"Tražimo odgovornost, da budu ljubazni, obrijani, da otvaraju vrata putnicima i nose prtljagu. Kome je to teško neka sjedi na kolodvoru. Za ono što mi tražimo su plaćeni u okviru mogućnosti. Manću, zanimljivo, nitko ne spominje, a napojnice su dupla dnevnica", kaže Minovski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se najdulje 8 sati, osim u slučaju međugradskih vožnji kada je prekovremeni rad dodatno plaćen, smjene se određuju sedam dana ranije, uz moguće promjene, a radi se pet dana u tjednu, tvrdi on. Od grešaka se naplaćuje jedino ako netko od vozača zagrebe automobil.

"Događa se da ogrebotinu, zbog koje nema smisla koristiti osiguranje, ne žele prijaviti pa podvaljuju kolegi koji kasnije koriste taj auto. Vozače sam čak povezao s jednom privatnom radnjom koja jeftinije naplaćuje farbanje oštećenog dijela automobila od ovlaštenih servisera, ne bi li vozačima izašao u susret", kaže Minovski.

Na priču o putnicama koje su išle prema Trstu, kaže: "Kome bi ja mogao naplatiti ako ne uspijeva držati mušteriju?"

Što se tiče vozača za kojega Peša kaže da je slupao auto jer je bio preumoran kaže da je dobio otkaz nakon što je zaspao za volanom, "jer je cijeli dan bio na plaži pa ga je sunce udarilo. Nakon nesreće u kojoj je nastala totalna šteta na autu 'teška' 100.000 kuna od čega osiguranje pokrilo samo dio - nije se pojavio na poslu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Firme propadaju zbog toga što se misli da je voziti taksi zapravo igrati šah. Nije istina da moraju prati auto. Mi imamo dva perača u Osijeku i Rijeci, a vozači samo obrišu stakla i prašinu na volanu, ali da oni sat i pol peru auto to nije istina", kaže Minovski, koji se žali i da su taksisti pokušavali krasti utržak.

"Neki koji su u Osijeku mislili da mogu krasti, pokazali smo im da ne ide. Imamo modernu tehnologiju za praćenje vozila, da to nemamo ne bi išli naprijed, nego bi krali. Moramo paziti na svaku sitnicu. Ima i onih koji su nagrađeni. No, ako pokrade putnika, ako se nešto desi, ako će proći kroz crveno, putnici će nas pitati koji je to luđak? Preostaje nam ili ga sankcionirati ili mu dati otkaz, bolje nego da napravi veću glupost. Kome ne paše bolje da se pozdrave", kaže Minovski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'10 optužnih prijedloga, zbog obilježja više prekršajnih djela'

Iz Udruge obrtnika u Rijeci, s obzirom da taksisti nemaju sindikat, doznajemo da taksisti Cammea, za razliku od ostalih taksista u Rijeci, ne spadaju čak ni pod obrtnike, nego da je za njih nadležna Hrvatska gospodarska komora i da nemaju nikakve zaštite, niti u smislu udruge, niti sindikata, jedino u slučaju da prijave kršenje prava Inspektoratu. A prijava je bilo više, a odgovor Inspektorata demantira Minovskog.

"U razdoblju od 14. kolovoza 2006. godine do 04. kolovoza 2010. godine, inspektori su obavili trinaest inspekcijskih nadzora po predstavkama radnika navedenog poslodavca, kao i povodom anonimnih prijava, u kojima se ukazivalo i na kršenje propisa vezanih za radno vrijeme radnika i zabranu prijeboja plaće ili dijela plaće bez suglasnosti radnika. U tom su razdoblju inspektori rada, na temelju utvrđenog činjeničnog stanja, protiv poslodavca pravne osobe i odgovorne osobe poslodavca Prekršajnom sudu u Rijeci podnijeli deset zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno optužnih prijedloga, zbog mogućih obilježja više prekršajnih djela", navodi Inspektorat.

Prethodni članci:

arti-201002220754006 arti-201002230635006 arti-201003010512006 arti-201004130371006 arti-201005070611006

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo