SKANDAL RAZOTKRIO NEVJEROJATNU ČINJENICU: /

U zagrebačku zračnu luku noću smije sletjeti samo Vladin zrakoplov!

Image
Foto: PIXSELL, B.Filić/S.Midžor
26.6.2017.
18:39
PIXSELL, B.Filić/S.Midžor
VOYO logo

Zrakoplov s putnicima tog je 17. lipnja morao na koncu sletjeti u Rim, jer spomenuta Kategorija 4 koja je na snazi od 22 do 4 sata ujutro znači da je noću u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb moguć isključivo prihvat zrakoplova kraćih od 24 metra. Drugim riječima, noću u zagrebačku zračnu luku može sletjeti jedino Vladin zrakoplov, luksuzni Chalenger 604 koji ej dug 21 metar, piše Slobodna Dalmacija.

Image
LET CROATIA AIRLINESA IZ ZAGREBA ZA DUBROVNIK MORAO SLETJETI U RIMU: /

Razlog je prilično nevjerojatan

Image
LET CROATIA AIRLINESA IZ ZAGREBA ZA DUBROVNIK MORAO SLETJETI U RIMU: /

Razlog je prilično nevjerojatan

Ministarstvo prometa pogodovalo koncesionaru

Za to je kriva nebriga hrvatske Vlade koja je u više navrata i mimo zakona izmjenama koncesijskog ugovora pogodovala francuskom koncesionaru u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb, piše također Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To znači da je MZLZ 'Franjo Tuđman' u vremenu od 22 do 4 sata, kada je na snazi RFF Kategorija 4, zatvoren za sve zrakoplove Croatia Airlinesa i većinu drugih kojima bi, dok su u hrvatskom zračnom prostoru, noću mogla zatrebati alternativa za tehničko ili prinudno slijetanje.

Prema Zborniku zrakoplovnih informacija, spasilačko-vatrogasna kategorija može se podići i na kategoriju 9, ali tek na zahtjev koji treba uručiti 24 sata ranije da bi operator aerodroma osigurao potrebno ljudstvo. U Croatia Airlinesu kažu da su u više navrata upozoravali operatora zagrebačkog aerodroma na taj problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Time, zapravo, odgovornost za nedavne nevolje putnika Croatia Airlinesa na letu OU664 leži na državi, točnije Ministarstvu prometa, koje nije uspostavilo kvalitetan nadzor nad koncesijskim ugovorom i time pogodovalo francuskom koncesionaru MZLZ 'Franjo Tuđman'.

Image
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Naknadno izmijenjen koncesijski ugovor

Primjerice, dok je trajao koncesijski natječaj, interesentima poput operatera zračnih luka Houston, Incheona iz Seoula ili Züricha izričito je odgovoreno da povećanje putničkih i ostalih naknada neće biti moguće, dok su Francuzima naknadno odobrene bez problema, piše Slobodna Dalmacija. Te su naknade ključan izvor prihoda, pa time i važan faktor pri sklapanju ugovora.

"Od temeljnih uvjeta propisanih natječajem i prihvaćenih od natjecatelja odstupilo se velikim brojem aneksa koncesijskog ugovora, što je nezakonito", kazao je bivši direktor Zračne luke Zagreb Tonči Peović, zaslužan što je uopće došlo do realizacije koncesijskog ugovora.

Što se tiče naknadnih izmjena koncesijskog ugovora, Peović kaže da je u ovom trenutku ključno tko i s kakvim ovlastima nadzire njegovo provođenje. Kada se izrađivao koncesijski ugovor, strani su konzultanti isticali važnost uspostave tijela koje bi nadziralo provođenje ugovora, takozvani Project Management Unit.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, tu je ulogu preuzela mala skupina stručnjaka koja je ostala u tvrtki Zračna luka Zagreb - koju ne treba brkati s novoosnovanom Međunarodnom zračnom lukom Zagreb - s tim da su njihove ovlasti sustavno derogirane. Stoga se događa da MZLZ 'Franjo Tuđman' tek formalno radi 24 sata, kako propisuje ugovor o koncesiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo