Prepucavanja se nastavljaju / Sindikat tehničara CA reagirao na pressicu Uprave: 'Imaju najjeftiniju radnu snagu, zbog toga ljudi odlaze, a popravci kasne'

Image
Foto: PIXSELL

Sindikat zrakoplovnih tehničara Hrvatske poslao je demanti na press konferenciju Uprave Croatia Airlines

18.5.2018.
10:30
PIXSELL
VOYO logo

Prepucavanja između Uprave nacionalne aviokompanije i Sindikata zrakoplovnih tehničara Hrvatske se nastavlja. Nakon što je Uprava Croatia Airlinesa prije nekoliko dana održala konferenciju za medije na kojoj je rečeno kako je do udvostručenje otkazanih letova došlo zbog dužeg servisiranja zrakoplova, ponovno su reagirali iz Sindikata. 

Inače, kamere RTL-a zavirile su u strogo čuvani hangar 3 u kojem se odvijaju komplicirani i zahtjevni popravci na njihovim avionima kako bi provjerili kolik takav servi traje i može li se njime opravdati toliki broj otkazanih letova. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikata zrakoplovnih tehničara Hrvatske u najnovijem priopćenju navode konkretne razloge odlaska licenciranih tehničara kao i točne podatke o broju zaposlenih koji se ne slažu s ranije predstavljenim brojevima.

Priopćenje Sindikata zrakoplovnih tehničara Hrvatske prenosimo u cijelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potaknuti posljednjim istupom Uprave  Croatia Airlines, Sindikat zrakoplovnih tehničara Hrvatske koji djeluje u Croatia Airlines ima potrebu obratiti se javnosti te demantirati neke iznesene činjenice i iznijeti svoj stav o situaciji nedostatka zrakoplova za redovan promet u Croatia Airlines zbog problema s održavanjem.

Odlazak licenciranih tehničara, raskidanjem radnih ugovora iz Croatia Airlines je počeo 2012 godine, a ekspandirao je ulaskom RH u EU 2013. Do 2016 godine 66 tehničara je otišlo u druge kompanije, 14 u mirovinu i 2 nažalost preminula.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razlozi odlazaka licenciranih tehničara su bili u najvećoj mjeri izrazito niska osobna primanja kada se uzme u obzir susjedne članice EU i uvođenje radne okoline koja nije primjerena zrakoplovno tehničkom okruženju.Posljednjih 2 godine nema više odlazaka u velikom broju zato što su ostali raditi tehničari koji  ne žele otići iz države, već žele ostati raditi u tvrtki i domovini koja ih je školovala. Licencirani tehničari koji su otišli iz kompanije su zamjenjivani s novim djelatnicima kojima je potrebno minimalno 5 godina da postanu licencirani tehničari s minimalnim iskustvom. Za stvoriti iskusnog kvalitetnog licenciranog tehničara treba od 8 do 10 godina radnog staža. Školovanje licenciranog zrakoplovnog tehničara za jedan tip zrakoplova stoji 25000 EUR, prema izračunu kompanije. Navedena plaća "top mehaničara" u sezoni nije točna. Primanja tih "top mehaničara" su manja od iznesenih, a trebala bi biti duplo veća od iznesenih kada se pogleda okružje naše zemlje.Takvo je realno stanje na tržištu EU, gdje i mi pripadamo.Dio licenciranih tehničara radi za prosječnu Hrvatsku plaću u punom radnom vremenu, a ne licencirani tehničari rade za plaću koja je tek par stotina kuna iznad minimalca u punom radnom vremenu. Iz toga se može zaključiti da Croatia Airlines ima najjeftiniju radnu snagu na poslovima održavanja zrakoplova u EU.

Trenutno u Croatia Airlines tehničkom sektoru radi manje od 60 licenciranih zrakoplovnih tehničara, a ukupan broj tehničkog osoblja koji sudjeluje u poslovima održavanja zrakoplova uključujući i djelatnike ustupljene preko agencije je oko 150, s toga nevedena brojka od 300 mehaničara nije točna i premašuje za duplo stvarni broj djelatnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplovi Croatia Airlines kasne s redovnih godišnjih pregleda u odnosu na plan prije početka sezone godišnjih pregleda.Inicijalni plan je napravljen s rezervom za nepredviđene dodatne radove koja je potrošena odmah na početku sezone održavanja. Razlozi kašnjenja sa završetkom redovnih godišnjih pregleda su u najvećoj mjeri nedostatak iskusnih licenciranih tehničara i u jednoj manjoj mjeri neplanirani dodatni radovi, te ostale okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti prije početka sezone godišnjih pregleda.Za te dodatne neplanirane radove je i bila ostavljena rezerva u planu održavanja. Za opasnost od kašnjenja radova na zrakoplovima se znalo još u ljetu prošle godine.

Moramo napomenuti da su tijekom sezone godišnjih pregleda zrakoplova u tehničkom sektoru angažirani i strani radnici kao ispomoć i oni su najvećoj mjeri radili na stranim zrakoplovima koji su se nalazili na održavanju u tehničkom sektoru Croatia Airlines.Ti strani zrakoplovi su također imali kašnjenje sa završetakom radova u odnosu na plan s početka sezone godišnjih pregleda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ti strani djelatnici su plaćani i u većim novčanim iznosima od onih koji se navodi u medijima jer je takva situacija na tržištu. Na kraju se nameće zaključak da u zrakoplovno tehničkoj industriji i nema više jeftine radne snage. Na tržištu gotovo da ne postoji kvalitetan licencirani kadar koji je u potrazi za poslom, a da ga već nije uzela konkurencija koja zbog bolje financijske situacije unutar tvrtke može ponuditi puno bolje uvijete rada  i osobna primanja djelatnika.

Mi kao sindikat želimo naglasiti da broj licenciranih tehničara Croatia Airlines ne ugrožava sigurnost i kvalitetu održavanja zrakoplova Croatia Airlines i zrakoplova stranih kompanija koji su im povjereni na održavanje, već da rokovi u kojima će se zbog smanjenog broja licenciranih tehničara odraditi planirano održavanje nisu ekonomski isplativi za operatere tih zrakoplova . Svi operateri zrakoplova teže  da zrakoplov bude što kraće vrijeme u fazi održavanja. Zbog visoke razine profesionalnosti općenito licenciranih zrakoplovnih tehničara ni u kojem trenutku kvaliteta odrađenog posla se ne može dovoditi u pitanje.Posljednji događaji s kvarovima zrakoplova Croatia Airlines o kojima se pisalo po medijima su stvar čiste slučajnosti i ne može ih se dovoditi u vezu s nedostatkom licenciranih tehničara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutni broj radnih sati koji se odrade unutar 24sata/7dana je premali. U tehničkom sektoru Croatia Airlines u baznom održavanju se radi u jednoj smjeni pon-pet od 7 do 15 sati.Vikendi su službeno neradni.Međutim vikendima se radi prekovremeno, ali to nije dovoljno da se nadomjesti manjak licenciranog kadra. Zbog velikog broja prekovremenih sati, prije godinu dana 20-tak licenciranih tehničara je bilo pozvano na sud jer je inspekcija utvrdila kršenje zakona o radu po broju prekovremenih sati.Prije deset godina pregledi zrakoplova su se odrađivali u puno kraćim rokovima jer se radilo 24 sata/7dana tjedno.S takvim radnim vremenom se prestalo kada je počeo odljev zaposlenika.

Svjesni smo činjenice da većina kompanija u Europi ima sličnih problema s nedostatkom licenciranog kadra, međutim razlozi zbog kojih je došlo do istog su dijametralno suprotni.Europske kompanije se suočene s nedostatkom jer su  povećale flotu zrakoplova i samim time obim posla, a Croatia Airlines nije povećala flotu, već smanjila za jedan zrakoplov, a samim time se posao nije povećao, a da stvar bude još i gora, imala je gotove licencirane tehničare koje nije znala zadržati.
Sve gore navedene činjenice su dovele do toga da operater Croatia Airlines mora otkazivati letove i iznajmljivati zrakoplove drugih kompanija jer su njezini parkirani u hangarima umjesto da lete u zraku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedini sektor u Croatia Airlines koji je uz posao za operatera dodatno zarađuje za tvrtku je tehnički sektor pružajući usluge održavanja zrakoplova stranim kompanijama što je pozitivno i hvale vrijedno, ali se sada postavlja pitanje isplativosti takvog rada ako zrakoplovi matične kompanije trpe štetu zbog toga.

Na kraju želimo istaknuti da je Croatia Airlines u više navrata nagrađivana za sigurnost, a zaslugu za te nagrade u najvećoj mjeri nosi tehnički sektor i njegovi vrijedni i odgovorni tehničari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovim medijskim istupom ne želimo kako kaže Uprava utjecati na izbor predsjednika uprave tvrke, ali ne možemo sakriti svoje nezadovoljstvo što tvrtka godinama nema predsjednika uprave u punom mandatu i nema važeći kolektivni ugovor 17 mjeseci. Također smo zabrinuti kao i većina djelatnika Croatia Airlines za budućnost jer ovim trenutnim smjerom sigurno kao kompanija idemo prema propasti.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo