Analogni sustav kamera nadzora prometa zamjenjuju se novima, a Jelena Pajić javila se iz Ivanje Reke iz nadzornog centra HAC-a gdje je razgovarala s Hrvojem Orduljom, glavnim inženjerom za upravljanje prometom u HAC-u.
Koliko će vam pomoći ovaj novi sustav videonadzora i nove digitalne kamere - hoćete li dobiti na brzini?
"Nove kamere će djelatnicima uvelike pomoći jer trenutno sustav radi na analognom sistemu. Nove kamere će biti na digitalnom sistemu i puno brže će obrađivati podatke. Imat će mogućnost prihvatiti više senzora na sebe. Dakle, ono što danas operateri vide na četiri ili pet sustava, bit će vidljivo na jednom. Kamere se mijenjaju u tunelima, na čvorovima, na naplatama, dijelom na odmorištima. Gdje god su postavljene postojeće kamere, mijenjaju se digitalnima. Te kamere nisu namijenjene za nadzor brzine. Isključivo su za praćenje prometa i njegove sigurnosti. U tunelu kamera može prepoznati stoji li vozilo, vozi li u krivom smjeru, smanjenu vidljivost, direktno je povezana i s rasvjetom. Postavljamo ih zbog sigurnost i da bi povećali vidljivost kako bi ljudi koji rade u našim centrima imali pravovremenu informaciju i kada dođe do incidenta da mogu na vrijeme reagirati", rekao je Ordulj.
Spomenuli ste odmorišta, vidjeli smo što se prije nekoliko dana dogodilo, mogu li zabilježiti lica kako bi moglo kasnije doći do prepoznavanja?
"Može li snimiti lice, vjerojatno može, ali opet to ovisi o GDPR-u i drugim zakonima kojima u tim slučajevima podliježu takve snimke. Kamere na odmorištima su prvenstveno u službi potkoncesionara koji drže ta odmorišta. Na odmorištima gdje nema restorana i benzinskih crpki u principu se nalaze rotacijske kamere koje pokrivaju veći dio ceste", rekao je Ordulj.