A TEK JE POČELO... / Sauna na kotačima! Zagrepčane koji ovise o javnom prijevozu čeka pakleno ljeto!

'U ekstremnim uvjetima kakvima svjedočimo ovih dana neizbježni su i kvarovi'

28.6.2019.
7:00
VOYO logo

Mnogima je u Zagrebu pozlilo u javnom prijevozu jer brojni autobusi, tramvaji, ali i vlakovi nemaju klime. Da je vožnja javnim prijevozom nepodnošljiva ovih dana su nam javili brojni gledatelji, a pobunili su se i ZET-ovi vozači.

Naša hrabra reporterka Kristina Čirjak zato je uzela termometar u ruke i evo što je izmjerila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vozimo se u starom tramvaju broj devet u kojem nema klime. Sad je 15 sati i 36 minuta, a termometar kaže da je više od 35 celzijevih stupnjeva. Iako sjedim kraj prozora, ovo je kao u sauni", govori naša reporterka.

Da je vožnja u javnom prijevozu sauna na kotačima dobro znaju građani koji put na posao i s posla ne mogu izbjeći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Užasno vruće, prozori su otvoreni, ali ne pomaže. Ne puše, katostrofa je vruće. Jako. Klime nema? Nema, ni u autobusima, u novim travajima još neki imaju, ali nemaju ni stari tramvaji. Joj bilo je grozno, stvarno vruće u ovome", kazala je Martina iz Zagreba.

U ZET-u kažu da od 264 tramvaja, njih 206 ima klima uređaj. Dakle u 20 posto tramvaja vozi se u tropskim uvjetima. Međutim, sindikati kažu, a putnici to i sami primjećuju, da često i u onima koji klimu imaju, ona ne radi zbog kvara. Iz tramvaja smo se s termometrom prebacili u autobus. Prvi koji nam je naišao na glavnom kolodvoru. I odmah ravno u pakao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozimo se u jednom od gradskih autobusa jer je ovo vrijeme kada svi idu s posla. Užasno je vruće jer je ovo jedan od onih autobusa koji klimu ima u teoriji, ali ne i u praksi. Tako da je ugodnih 36 stupnjeva. Da klima u autobusu postoji, ali ne radi, putnicima i nije neka utjeha. Vozili smo se pet stanica i to je bilo i više nego dovoljno.

U ZET-u kažu da imaju 440 autobusa, a njih 34 nemaju klimu i u promet ih uključuju samo ako je to nužno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U ekstremnim uvjetima kakvima svjedočimo ovih dana neizbježni su i kvarovi koje servisne ekipe ZET-a nastoje otkloniti u najkraćem mogućem roku. Poteškoće pri rashlađivanju prostora u vozilima dodatno stvaraju i česta zaustavljanja na stajalištima i otvaranja vrata", poručuje ZET.

U ekstremnim uvjetima kakvima svjedočimo ovih dana neizbježni su i kvarovi koje servisne ekipe ZET-a nastoje otkloniti u najkraćem mogućem roku. Poteškoće pri rashlađivanju prostora u vozilima dodatno stvaraju i česta zaustavljanja na stajalištima i otvaranja vrata. I sami smo uskočili u jedan vlak. Imamo tu priveligeiju da se vozimo u jednom od rijetkih vlakova koji ima klima uređaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To u HŽ-u i ne kriju, kažu da su vlakovi u prosjeku stari 40 godina pa je klimatizirano svega 28 vlakova i 40 posto vagona. I kažu da u narednim godinama planiraju nabaviti više od 40 novih vlakova.

Dakle, do kraja sezone u vlakovima, autobusima i tramvajima kupat ćemo se u znoju. Ono što smo sami doživjeli u zagrebačkom gradskom prijevozu potvrđuju nam i u jednom od sindikata vozača. Kažu, problem je u neodržavanju klima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi bismo htjeli da se situacija rješi, ali temperatura je preko 50 kad se ide prema suncu. Hoće li se to uspjeti riješiti? U atobusnom prometu, teško."

U Zagrebu je izmjereno 35 stupnjeva, u javnom prijevozu smo izmjerili gotovo 37. Ljeto je tek počelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo