je li riječ o donaciji? / Sa sloganima predsjedničkih kandidata: DIP istražuje tko je platio ćirilične plakate SNV-a

Iz DIP-a su za RTL rekli da su na vlastitu inicijativu tražili očitovanje kandidata te da su zasad dobili dva odgovora

13.12.2019.
11:30
VOYO logo

Nakon što su na jumbo plakatima diljem zemlje osvanuli plakati Srpskog narodnog vijeća sa sloganima najvažnijih predsjedničkih kandidata na ćirilici - reagiralo je i Državno izborno povjerenstvo.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

DIP je od predsjedničkih kandidata - Kolinde Grabar-Kitarović, Miroslava Škore i Zorana Milanovića - zatražio pojašnjenje da li su snosili troškove za navedene plakate i jesu li naručili njihovo oglašavanje ili su ih prihvatili kao donaciju u proizvodima i uslugama budući da su se plakati pojavili u jeku izborne promidžbe.

Iz DIP-a su za RTL rekli da su na vlastitu inicijativu tražili očitovanje kandidata te da su zasad dobili dva odgovora. Još se nije izjasnio Miroslav Škoro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Preuranjeno je sada, kada je nadzor financiranja izborne promidžbe na predsjedničkim izborima u tijeku, izražavati stavove vezano uz dokumentaciju koju su Državnom izbornom povjerenstvu, na njegov zahtjev, dostavili predsjednički kandidati", poručuju uz DIP-a da će sve utvrđene činjenice biti vidljive u Izvješću koje će objaviti na svojim stranicama nakon objave konačnih rezultata izbora.

Zoltan Kabok, glasnogovornik kampanje Kolinde Grabar-Kitarović, za RTL je rekao kako njihov stožer nije naručio plakate niti ih prihvaća kao donaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, DIP je zatražio i očitovanje SNV-a.

Boris Milošević, saborski zastupnik SDSS-a, kazao je da su plakati dio kampanje o ćirilici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"DIP neka radi što misli da treba. Plakati nisu podrška niti jednom kandidatu", kazao je Milošević.

Kampanja ''Da se bolje razumijemo''

''Kolinda Grabar-Kitarović - Predsjednica. Jer Hrvatska zna'', ''Zoran Milanović - Normalno, predsjednik s karakterom'', ''Miroslav Škoro - Sad il’ nikada!'' - izborni su slogani troje glavnih predsjedničkih kandidata ispisani i na ćirilici koji su osvanuli na jumbo plakatima. Na dnu tih plakata stoji SNV na latinici i ćirilici, te slogan ''Da se bolje razumijemo''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o trećoj, ujedno i završnoj fazi ćirilične kampanje ''Da se bolje razumijemo" koju je prije dva mjeseca pokrenulo Srpsko narodno vijeće, a čiji je cilj skinuti stigmu s ćirilice. Kampanja bi trebala trajati do kraja godine, a plakati će biti postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci.

''Smisao naše ćirilične kampanje je razvoj tolerancije i osjećaja poštivanja razlika, prestanak identificiranja ćirilice s onim što ona nije. Zbog toga smo iskoristili poruke predsjedničkih kandidata da pokažemo da te poruke znače isto i na jednom i drugom pismu, neovisno kako se one pisale i da ohrabrimo sve ljude srpske nacionalnosti da sudjeluju na ovim izborima, da afirmiraju svoje pravo građanstva koje je antićirilična kampanja sigurno osporavala i potiskivala'', kazao je Milorad Pupovac, čelnik SDSS-a i predsjednik Savjeta SNV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanja “Da se bolje razumijemo” počela je, podsjetimo, u Vukovaru kada su na sjednici Gradskog vijeća koja je održana sredinom listopada, vijećnici iz redova srpske nacionalne manjine gradonačelniku Ivanu Penavi uručili tekst Statuta grada Vukovara na ćirilici. Nakon što je na sjednici prethodno rečeno kako se nisu stekli uvjeti za ravnopravnu upotrebu ćirilice u Vukovaru, SDSS-ov vijećnik Srđan Kolar uručio je Penavi Statut na ćirilici uz natpis na latinici - ''da se bolje razumijemo''. No, došlo je do teškog incidenta jer je Penava Statut demonstrativno bacio na pod i to nazvao činom agresije. Kampanja SNV-a potom se nastavila u studenome kada su na latinici i ćirilici pozvali na zajedničko gledanje dviju utakmica Lige prvaka - Dinama protiv Šahtara te Crvene zvezde protiv Tottenhama.

Kolinda Grabar-Kitarović, kao i Miroslav Škoro takvu kampanju smatra nepotrebnom. Škoro je cijelu akciju proglasio "etnobiznisom" i upitao se koliko je to koštalo i otkud Pupovcu novac ta plakate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'' Hrvati i Srbi puno bi se bolje razumjeli da Milorad Pupovac od svega ne radi etnobiznis. Oglasni je prostor prilično skup (ja to dobro znam jer ga plaćam iz svog džepa) pa bi valjalo saznati odkud Plenkovićevom koalicijskom partneru novac za ovakvu rastrošnost", napisao je Škoro na svom Facebook netom nakon što su se plakati pojavili.

Komentirajući plakate na ćirilici, Grabar-Kitarović je kako bi se SNV trebao duboko pokloniti hrvatskim braniteljima koji su oslobodili Hrvatsku i omogućili demokraciju i slobodu govora pa danas svatko ima pravo reći što hoće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trebate pitati SNV što poručuju s tim plakatima. Sa srpskom zajednicom u Hrvatskoj se jako dobro razumijemo, čast iznimkama", poručila je predsjednica.

''Normalno je normalno, bez obzira na kojem jeziku i pismu bilo'', kratko je poručio glasnogovornik Zorana Milanovića, Nikola Jelić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo