Odbrojavaju se dani do spajanja Hrvatske. Tri dana prije otvorenja mosta posljednji smo se put do Pelješca zaputili preko granice. Dok mještani Pelješca zadovoljno trljaju ruke, u Neumu strahuju od pada prometa. Evo nas u Komari. Pogled je prekrasan, rade se zadnji radovi dok čekamo utorak, idemo zadnji puta preko granice. Sad je 11 koliko će nam trebati?
Most nam ostaje iza leđa, pratit će nas sve do granice na kojoj nekoliko kilometara prije prijelaza ulazimo u kolonu… Najgore je ljeti i za blagdane, rekord 11 tisuća vozila u danu.
''Zabilježene su situacije kada bi imali kolonu niz cijele BiH, u pravilu za vrijeme sezone uslijed izvanrednih događaja ili loših vremenskih uvjeta'', rekao je Dragan Sršen, voditelj službe za granicu PU dubrovačko-neretvanske.
Režim na granici i broj policajaca za sada ostaje isti, iako očekuju minimalno 30 posto manje prometa.
''Zna biti ogromna gužva. Ljeti, zimi ne toliko, od idućeg ćemo tjedne preko granice'', rekli su putnici.
U Neumu opravdano strahuju od manje zarade.
''Mislim da će 30 posto minimum biti manje posla, već se to primijeti, oni s Kosovo ići će direktno na most… neće se zezati na dva prijelazu'', kazao je Miroslav Lukić iz Zvornika.
Za školjkare kod Mosta Bistrina veći problem od granične kontrole su orade koje uništavaju kamenice. Oni će češće po staroj proceduri.
''Kad se rastereti granica bliže će mi biti proći Neum, ali ako vidim 5 kamiona idem okolo i ne moram čekat'', kazao je malostonski školjkar Nikša Matković.
A moglo bi se čekati u Stonu dok se ne izgradi stonska obilaznica.
Do Brijeste - našeg konačnog odredišta, radovi na svakom koraku. Ekipa iz BIH u srijedu će kući. Na mostu je radilo i do 500 radnika.
''Nema ništa da je lako bilo… Visina, tunel, ali hvala Bogu sve smo završili'', rekao je radnik.
A zadnjih nekoliko stotina metara moramo pješice…. Bili smo u Brijesti, 55 kilometara dalje, sat i pol kasnije i evo nas, od utorka ovu udaljenost prijeći ćemo za svega nekoliko minuta.
I tako će san o spojenoj Hrvatskoj napokon postati stvarnost.