Radovi na drugoj cijevi tunela Učka koja će konačno Istru i Kvarner spojiti s autocestom u punom profilu, prilično su odmaknuli.
Buši se i minira simultano s obje strane cijevi bez stajanja. Koncesionar Istarskog ipsilona radi na izgradnji druge cijevi tunela dužine 5,6 kilometara. RTL-ove kamere prve su ušle duboko u unutrašnjost probijenog tunela.
Radovi napreduju jako dobro, 600 metara probijeno je s istarske strane, a 400 metara s kvarnerske strane što znači da se tunel svaki dan probija 35 metara. Radi se o impozantnoj dinamici. Tunel buši jedna od tri najveće građevinske kompanije u svijetu. Radi se 24 sata dnevno u tri smjene, jako je malo odmora.
Promet teče drugom trakom tunela, no malo se usporava kada su miniranja kojih ima tri do četiri puta na dan.
Reporter RTL-a Boris Miščević razgovarao je s Christianom Santalezom, tehničkim direktorom Bina Istre.
"Dvije su specifičnosti na ovom poslu. Prvo - tu je veliki broj miniranja. Za cijev od pet kilometara trebat će 2000 faze miniranja. Ekipe moraju poštivati najstrože mjere sigurnosti da ne bi došlo do tehničke poteškoće i kako bi radnici ostali sigurni", kaže Santaleza.
U vrijeme miniranja, promet se u drugoj cijevi zaustavlja na pet
do sedam minuta.
Nastavio je kako je koncesionar Bina Istra uložio 1,5
milijardi kuna u drugu cijev Tunela Učka, sve se financira kroz
kredite.
"Kredite moramo vratiti do kraja koncesijskog razdoblja do 2040. godine. Koncesija je produžena za pet godina i 2040. država ostaje vlasnik cijele infrastrukture, svih 150 kilometara Istarskog ipsilona, financijski neopterećena i s gotovom infrastrukturom za koju godinu", rekao je Santaleza.
Na pitanje, hoće li se probijanjem druge cijevi tunela povećati cestarina, odgovorio je da neće.
"Nije praksa da kad se druga cijev tunela opusti u promet poveća cestarina. Sve će ostati nepromijenjeno po pitanju tarifa", rekao je.
U Istru već sad godišnje dođe pet milijuna turista, a puštanjem u promet druge cijevi tunela, očekuje da će se taj broj povećati, posebno turista s istoka Europe.
A put od Zagreba do Pule?
"Kad dovršimo projekt do spoja sa zaobilaznicom Rijeke, put
Zagreb-Pula trajat će 2,5 sata", rekao je Santaleza.
Na pitanje kada će biti gotova veza kod Matulja, odgovorio je:
"Imamo još malo manje od godinu i pol proboja te godina za opremanje. Tunel će 2024. biti gotov. Paralelno će raditi tehničke i financijske ekipe a zatvaranju financijske konstrukcije za dovršetak na kvarnerskoj strani praktički do spoja Matulji. Naši su planovi da s tim radovima započnemo već sljedeće godine i trajali bi tri godine te je projekt praktički vrlo brzo gotov uz dupliranje mosta Mirna i vijadukta Limska Draga."