RADI SE PUNOM PAROM /

RTL ekskluzivno u drugoj cijevi Tunela Učka: Put Zagreb-Pula skratit će se na 2,5 sata, cestarina neće poskupjeti

Svaki dan probije se novih 35 metara tunela koji će ukupno imati 5,6 kilometara dužine. Do kraja proboja morati odradit će i 2000 miniranja

12.1.2022.
20:40
VOYO logo

Radovi na drugoj cijevi tunela Učka koja će konačno Istru i Kvarner spojiti s autocestom u punom profilu, prilično su odmaknuli. 

Buši se i minira simultano s obje strane cijevi bez stajanja. Koncesionar Istarskog ipsilona radi na izgradnji druge cijevi tunela dužine 5,6 kilometara. RTL-ove kamere prve su ušle duboko u unutrašnjost probijenog tunela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radovi napreduju jako dobro, 600 metara probijeno je s istarske strane, a 400 metara s kvarnerske strane što znači da se tunel svaki dan probija 35 metara. Radi se o impozantnoj dinamici. Tunel buši jedna od tri najveće građevinske kompanije u svijetu. Radi se 24 sata dnevno u tri smjene, jako je malo odmora.

Image
troškovi projekta /

VIDEO Posljednji radovi na Pelješkom mostu, ušminkavaju monumentalni građevinski projekt u Hrvatskoj

Image
troškovi projekta /

VIDEO Posljednji radovi na Pelješkom mostu, ušminkavaju monumentalni građevinski projekt u Hrvatskoj

Promet teče drugom trakom tunela, no malo se usporava kada su miniranja kojih ima tri do četiri puta na dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Reporter RTL-a Boris Miščević razgovarao je s Christianom Santalezom, tehničkim direktorom Bina Istre. 

"Dvije su specifičnosti na ovom poslu. Prvo - tu je veliki broj miniranja. Za cijev od pet kilometara trebat će 2000 faze miniranja. Ekipe moraju poštivati najstrože mjere sigurnosti da ne bi došlo do tehničke poteškoće i kako bi radnici ostali sigurni", kaže Santaleza.

U vrijeme miniranja, promet se u drugoj cijevi zaustavlja na pet do sedam minuta.
Nastavio je kako je koncesionar Bina Istra uložio 1,5 milijardi kuna u drugu cijev Tunela Učka, sve se financira kroz kredite. 

"Kredite moramo vratiti do kraja koncesijskog razdoblja do 2040. godine. Koncesija je produžena za pet godina i 2040. država ostaje vlasnik cijele infrastrukture, svih 150 kilometara Istarskog ipsilona, financijski neopterećena i s gotovom infrastrukturom za koju godinu", rekao je Santaleza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje, hoće li se probijanjem druge cijevi tunela povećati cestarina, odgovorio je da neće. 

"Nije praksa da kad se druga cijev tunela opusti u promet poveća cestarina. Sve će ostati nepromijenjeno po pitanju tarifa", rekao je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Istru već sad godišnje dođe pet milijuna turista, a puštanjem u promet druge cijevi tunela, očekuje da će se taj broj povećati, posebno turista s istoka Europe. 

A put od Zagreba do Pule?
"Kad dovršimo projekt do spoja sa zaobilaznicom Rijeke, put Zagreb-Pula trajat će 2,5 sata", rekao je Santaleza.

Na pitanje kada će biti gotova veza kod Matulja, odgovorio je:

"Imamo još malo manje od godinu i pol proboja te godina za opremanje. Tunel će 2024.  biti gotov. Paralelno će raditi tehničke i financijske ekipe a zatvaranju financijske konstrukcije za dovršetak na kvarnerskoj strani praktički do spoja Matulji. Naši su planovi da s tim radovima započnemo već sljedeće godine i trajali bi tri godine te je projekt praktički vrlo brzo gotov uz dupliranje mosta Mirna i vijadukta Limska Draga." 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike