Već 10 godina u 10 helikoptera hrvatski piloti vježbaju, njima se spašavaju unesrećeni, poslužili su i kao rađaonice. A sada moraju na redovni servis.
Na natječaj ministarstva obrane javili su se Slovaci, Ukrajinci i Rusi. A RTL-u je potvrđeno da je napokon odlučeno tko će servisirati helikoptere.
"Odabrana je ponuda ponuditelja koji je dokazao sposobnost za izvršenje predmeta nabave sukladno tehničkoj specifikaciji i iskazao prihvatljivu cijenu u okvirima odobrenih financijskih sredstava. Za predmetnu uslugu planirano je ukupno 207 milijuna kn, a za završetak remonta sukladno pregovorima planirano je 20 mjeseci", navodi se između ostalog u priopćenju iz MORH-a.
Iako se izravno ne navodi da će helikopteri u Rusiju, RTL neslužbeno doznaje – da će posao obaviti najvjerojatnije ruski mehaničari - iako je Hrvatska članica NATO-a.
"Hrvatska treba gledat svoj interes i bez obzira na naše saveznike iz NATO-a. Ovo su helikopteri koji prvi put idu na remont i bilo bi logično da ih remontira zavod koji ima certifikat proizvođača", kaže Josip Štimac, bivši zapovjednik HRZ-a.
Kako NATO stalno pojačava svoju prisutnost na granici s Rusijom, a među tim snagama na Baltiku je i 300 hrvatskih vojnika – o hrvatskom poslu u Rusiji pitali smo i NATO. Kratki odgovor - to se nas ne tiče.
"Moramo reći da je to nacionalna odluka svake države članice", poručili su.
Nije baš da će taj odabir baš neprimjetno proći u NATO-u.
"Tu se je izgleda preferiralo rusku stranu, to je loše budući da Hrvatska već mjesecima i godinama priča o želji za okretanjem na zapad. Postojale su navodno opcije koje bi to zaobišle, ali su navodno u nekim slučajevima bile vrlo ofrlje pogledane", tvrdi vojni analitičar Igor Tabak.
Geopolitiku nastranu – najveći problem s prošlim velikim remontom – onih migova u Ukrajini – dogodio se zbog netransparentnosti pri odabiru – a sve je na kraju završilo i na stolu USKOK-a – podignuta je optužnica protiv načelnika odjela održavanja - zbog korupcije.