Cijena ovog automobila je dva milijuna eura, bit će homologiran za cijeli svijet, a prve isporuke kreću ove godine, najavlili su iz Rimac Automobila.
Kako je automobil dobio ime, jasno je iz prve asocijacije na
oluju na otvorenom moru.
Automobil je rezultat četiri godine razvoja modela Rimac C_Two.
Četiri elektromotora ovog automobila su ukupne snage 1914 KS i
okretnog momenta 2360 Nm.
Najveća moguća brzina je 412 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za manje od dvije sekunde. Proizvodnja je ograničena na 150 komada.
Nevera je najsnažniji i najbrže ubrzavajući homologirani auto u proizvodnji.
"Nikada u povijesti nije postojao automobil poput Rimac Nevere, potpuno električnog hiperautomobila sljedeće generacije koji otvara nove dimenzije u cestovnim performansama. Sa 1914 konjskih snaga iz četiri elektromotora, Nevera može ubrzati do 100 km/h za 1,85 sekundi, a do 100 milja na sat za samo 4,3 sekunde. Zapanjujuće ubrzavanje zadržava tijekom cijelog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za 9,3 sekundi", objavili su iz tvrtke u dugom priopćenju.
"Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena munjom, koja se pojavljuje iznimnom brzinom i snagom", objasnili su zašto su odabrali ovakvo ime automobila.
Slijede tehnički detalji. Opisuje se da se karbonski monokok Nevere sastoji od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji:
1,4 MW, litij-mangan-nikalna baterija
"Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju."
"Jedinstvenu, tekućinom hlađenu bateriju u obliku slova H sa 6960 ćelija, kapaciteta 120kWh, Rimac tim je dizajnirao od nule i smjestio je u samo srce Nevere. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litij-mangan-nikalna baterija također čini sastavni dio jezgre automobila, povećavajući strukturnu čvrstinu monokoka od karbonskih vlakana za 37 posto", stoji u opisu automobila:
"Optimalno smještanje baterije nisko i po sredini poda automobila doprinosi iznimno niskom težištu. To omogućuje izvrsnu raspodjelu težine 48/52 sprijeda/straga i najbolju moguću ravnotežu upravljanja."
"Četiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedinačno pokreću svaki od četiri kotača Nevere. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta, što je više od superautomobila s 'konvencionalnim motorom' trenutno na tržištu. Prednji i stražnji kotači povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom", napisali su iz tvrtke.
Učinkovitost 97 posto
Iz Rimac Automobila ističu da su elektromotore tako konstruirali da odmah postignu maksimalan okretni moment, te da im je učinkovitost 97 posto. To uspoređuju s pukih 40 posto inače najučinkovitijih motora s unutarnjim sagorijevanjem. A još jedan detalj je:
"… i ne trebaju nikakvo održavanje tijekom cijelog radnog vijeka."
"Rimčev All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sustav zamjenjuje tradicionalne sustave elektroničke stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno ojačao prianjanje i ubrzanje. Sustav R-AWTV 2 u Neveri omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kotaču. R-AWTV 2 izračunava preciznu razinu okretnog momenta na svakom kotaču kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz iznimnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV očitava cestu i obavlja preko 100 izračuna u sekundi kako bi prilagodio okretni moment i tako postigao željeni stil vožnje", ide dalje opis automobila.
Priopćenje navodi sedam različitih načina vožnje, od RANGE do TRACK načina, koji uklanja većinu elektroničkih sigurnosnih ograničenja. DRIFT način daje više obrtnog momenta stražnjim kotačima kako bi naglasio preupravljivost i zadržao automobil u kontroliranom stadiju drifta.
Rimac Automobili navodi i to da se srednji profil poklopca motora, poklopac podvozja, stražnji difuzor i stražnje krilo mogu neovisno pokretati, prema složenim algoritmima koji pružaju optimalnu aerodinamičku konfiguraciju za svaku situaciju u vožnji.
Povećavanje potisne sile za 326 posto
Prebacivanje s "high downforce" na "low downforce" način rada smanjuje aerodinamički otpor za 17,5 posto čime se dobiva koeficijent otpora od 0,3. Vraćanje u "high downforce" način rada povećava potisnu silu za 326 posto.
Konačno:
"S prostorom za dva putnika i njihovu prtljagu (100l kapacitet prtljažnika), Nevera je automobil napravljen za redovito korištenje. U kokpitu se nalaze tri TFT zaslona visoke rezolucije, a vozač sam bira koliko informacija želi vidjeti. Konfiguriran i za vožnju pistom i za udobnost, kokpit je podijeljen u dvije zone. Fokus gornjeg segmenta u potpunosti je usmjeren na užitak u vožnji i performanse, dok je u donjem dijelu smješten infotainment sustav, kontrola udobnosti i podaci o vožnji."