Rafinerija nafte Rijeka koja sjedište ima u Urinju u studenom će stopirati svoju proizvodnju na dva mjeseca, a sve zbog smanjene potražnje u ovoj godini koju je uzrokovala pandemija koronavirusa.
Vrijedan projekt u pripremi
Zbog lockdowna koji je nastupio u proljeće i lošije turističke sezone, cijene finalnih proizvoda te niskih rafinerijskih marži bile su povijesno niske.
Ipak, iz INA-e su za Novi list pojasnili da ne planiraju ugasiti kompletnu proizvodnju u Rijeci, već se spremaju za novi projekt vrijedan četiri milijarde kuna nakon što se pogon ponovno pokrene u siječnju 2021.
Potvrdili su da je riječ o radovima na postrojenju za obradu teških ostataka nafte, takozvanom koking postrojenju u Rijeci, a navodno bi to trebala biti najveća investicija u povijesti kompanije u Hrvatskoj.
Radovi na spomenutom postrojenju već su krenuli, a kako su napomenuli iz INA-e, ulaganja bi trebala osigurati mjesto riječkoj rafineriji u rangu modernih europskih rafinerija.
Ne proizvodimo dovoljno diesela
Trenutno riječka rafinerija ne proizvodi dovoljno diesel goriva za potrebe domaćeg i izvoznih tržišta, a ugovorom je dogovoren uvoz do 270.000 tona diesel goriva iz inozemstva. Ipak, iz INA-e napominju da je takav uvoz praksa i da radna mjesta nisu ugrožena.
"Rafinerija proizvodi dovoljno benzina, ali ne i diesela, zbog čega se na godišnjoj razini inače uvozi između 300 i 400 tisuća tona te vrste goriva, s tim da je prošle godine, zbog velikog remonta riječke rafinerije taj uvoz bio znatno veći, oko 900 tisuća tona", kazali su za Novi list iz INA-e te su dodali da će se u periodu obustave rada opskrbljivati tržište iz proizvedenih zaliha, a dijelom i uvozom s mediteranskog tržišta.
Izgradnja novog postrojenja kokinga trebale bi se pokriti potrebe tržišta