Grad kulture / Rijeci predstavljena iskustva Graza: Rijeka izabrana za hrvatsku Europsku prijestolnicu kulture 2020.

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Jedan od trojice vodećih direktora projekta Europske prijestolnice kulture u Grazu 2003. Eberhard Schrempf istaknuo je kako je iz proračuna Graza tada uloženo 14 milijuna eura u marketing i promidžbu u medijima.

12.12.2016.
17:31
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Jedan od trojice vodećih direktora projekta Europske prijestolnice kulture u Grazu 2003. Eberhard Schrempf u ponedjeljak je u Rijeci, izlažući svoja iskustva riječkim domaćinima, istaknuo da je proračun tog austrijskog grada za EPK 2003. bio 59 milijuna eura, od čega je gotovo 14 milijuna eura uloženo u marketing i promidžbu u medijima.

"Možete imati najljepši grad i najbolje projekte, ali ako nitko ne zna za to, to nema smisla", poručio je Schrempf Riječanima. Grad Graz uložio je oko 18 milijuna eura, pokrajina Štajerska 19, država Austrija trebala je, prema prvom dogovoru dati također 19 milijuna, a na kraju je odobrila 14, EU je za EPK u Grazu dala 500.000 eura, a ostatak je dobiven od sponzora i vlastitim prihodima npr. od prodaja ulaznica. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Schrempf je kazao da su u Grazu odlučili na gradnju i instalaciju nekoliko prepoznatljivih objekata kao središnjih točaka projekta: Muzeja suvremene umjetnosti u središtu staroga grada koji svojom arhitekturom bitno odskače od okolnih zgrada, potom mosta i otoka na rijeci Muri i trodimenzionalnog crnog objekta uz gradski toranj sa satom poput sjene u prostoru, kao znaka ne uvijek svijetle prošlosti toga grada.

Na natječaj za projekte bilo je pristiglo 900 prijedloga tako da je stručna komisija imala težak zadatak odbacivati većinu njih, što je stvorilo lošu atmosferu u gradu i brojne negativne komentare, kazao je Scrempf. S druge strane, povoljna okolnost je bila ta što su političari pustili stručne ljude da obavljaju svoj posao, ne miješajući se, nego tek povremeno postavljajući pitanja na koje su dobijali odgovore, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanja za Europsku prijestolnicu kulture u Grazu pokrenuta je promidžbom samoga grada, kao destinacije, bez navođenja elemenata programa. Potom je snažno brendiran logo projekta, u cijelom gradu su na sve načine korištene boje projekta, plava i zelena, od vozila gradskog javnog prijevoza, taksi automobila, projiciranjem obojene svjetlosti na zgrade. Na kraju je projekt EPK 2003 u Grazu reklamiran intenzivno u gradovima u krugu od oko 500 kilometara, računajući na buduće jednodnevne posjetitelje Graza, naveo je Eberhard Schrempf na predavanju u riječkoj Gradskoj vijećnici. 

Grad Rijeka izabran je za hrvatsku Europsku prijestolnicu kulture 2020., a ta mu je prestižna titula dodijeljena za program "Luka raznolikosti", čiji je cilj stvoriti grad kulture i kreativnosti za Europu i budućnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Bellator Dublin
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo

Još iz rubrike