"Mora nam postati jasno da filozofija, metodologija i način na koji su se brodovi gradili do danas, u Hrvatskoj više ne postoji. Na lokacijama u Puli i Rijeci moguća je diverzifikacija proizvodnje u nešto smanjenom obimu i stoga nam brodogradnja u ovom trenutku nije jedini prioritet već nastojimo naći i druga rješenja. Naši kineski partneri zapošljavaju 150 tisuća ljudi od čega samo 30 tisuća u brodogradnji, a ostali radnici su u drugim industrijama", kazao je u Opatiji ministar gospodarstva Darko Horvat uoči otvaranja 42. Međunarodne konferencije Mipro.
VEZANE VIJESTI
- Dirljivo pismo kćeri Uljanikovca: 'Tata, ostavio si Uljaniku sebe i ostao bez ičega'
- Kinezi stigli u riječki škver, novih 200 otkaza u pulskom Uljaniku: 'Radnici tek sad shvaćaju da je ovo kraj'
- Luksemburški naručitelj Uljaniku otkazao ugovor o gradnji broda
Na pitanje novinara znači li da Vlada odustaje od brodogradnje kao strateške grane, ministar je odgovorio:
"Strateški je brodogradnja prije 30 godina bila hvalevrijedna, a danas čini 1,8 posto ukupnog bruto društvenog proizvoda. Da li graditi strateški interes na tome, i na način da investiramo toliki novac iz državnog proračuna u egzistenciju takve industrije? Pa rado bih tu čuo glas javnosti. Ako danas treba raditi nekakve referendume, onda bismo mogli i na taj način pitati javnost da li je za kontinuitet takvog modela ili s tim treba prekinuti", kazao je Horvat ponavljajući da je Vladi prioritet spašavanje državnih jamstava za što su spremni i investirati dodatno novac iz proračuna, prenosi Novi List.
Na upit o modelima za mogući nastavak proizvodnje i dovršetak započetih brodova u 3. MAJU, koje je predložila Uprava tog brodogradilišta, Horvat je odgovorio da je završetak dvaju brodova u 3. MAJU, a zatim njihova prodaja brodarima, jedna od perspektiva o kojima Vlada razmišlja.
"I u Puli i u Rijeci nalaze se po dva broda u visokoj fazi gotovosti. U ovom trenutku vodimo intenzivne pregovore s Jan de Nulom, za kojeg se u Puli gradi jaružalo, kako bismo spasili državno jamstvo od 124 milijuna eura. Spremni smo investirati iz državnog proračuna do najviše 30 milijuna eura da bi nam se to jamstvo vratilo. S obzirom da smo za brodove koji su u Rijeci platili državna jamstva, osigurati novac za završetak tih brodova, pa ih nakon toga brodarima prodati i jedan dio vratiti u državni proračun, također je jedna od perspektiva o kojima Vlada u ovom trenutku razmišlja," rekao je.
Govoreći o posjetu kineskog izaslanstva, Horvat je naveo da su Kinezi jučer ponajprije došli pogledati kakva je tehnološka opremljenost Brodarskog instituta te su obišli svih 14 laboratorija, bili u institutu gotovo 4 sata i razgovarali s menadžmentom. Naglasio je da je jučer pokrenuta inicijativa za suradnju Brodarskog instituta i slične institucije, koja u sklopu kompanije najvećeg svjetskog brodara djeluje u Kini.