investicija iz kine /

Raste li državnom aparatu svijest o budućnosti koja će biti složenija od golfa trojke? Odgovor ima gost RTL Direkta Mate Rimac

U srijedu je Rimac bio gost Zoranu Šprajcu u RTL Direktu i otkrio kako funkcionira njegova firma, što najviše proizvode i kakvi su im planovi za budućnost

20.9.2017.
22:45
VOYO logo

Mate Rimac je u zadnjih desetak godina bio prozivan kao folirant i tehnološki šminker koji nije prodao nijedno svoje superbrzo vozilo, a kad ga je i prodao onda se debatiralo da taj auto nije ni blizu tako dobar kao ostali električni auti, da je to sve precijenjeno i sve tako kako kod nas već ide kad netko odskače od prosjeka i pri tome nema dlake na jeziku, a Mate Rimac je nije imao.

U srijedu je Rimac bio gost Zoranu Šprajcu u RTL Direktu i otkrio kako funkcionira njegova firma, što najviše proizvode i kakvi su im planovi za budućnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gospodine Rimac, je li vam ovih 30 milijuna ne samo financijska satisfakcija, nego i emotivna?

Mislim da smo dovoljno toga postigli, puno toga smo napravili. Najmanji rezultat u tome je investicija, to je samo transakcija - nekome nešto obećate i dobijete novce za to. Investiciju nije lako dobiti, posebice u ovoj regiji. Investicije u tehnološke tvrtke se događaju u drugim dijelovima svijeta, ali to je nužno zlo, sredstvo za cilj. Mi smo brzorastuća firma i trebamo kapital da bi rasli. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi su očekivali da ćete napraviti neku ogromnu halu u kojoj ćete proizvoditi električne automobile, ali poanta nije u tome zar ne?

Automobilska industrija se koristi kao primjer za visoke barijere. Proizvođači automobila su 50 do 100 godina stari. Recimo, Wolkswagen ima četiri puta više prihoda nego hrvatska BDP-a. To nije industrija u koju se može samo tako krenuti. U zadnjih 60 godina u Americi je tek jedan  proizvođač automobila izašao na burzu, a to je Tesla Motors. I oni su na tržištu 14 godina, do danas su imali investicija u vrijednosti od preko 10 milijardi dolara, mislim da sad imaju 15 tisuća zaposlenih, i još uvijek rade skupe automobile. Nerealno je očekivati da će bilo koja tvrtka krenuti od nule, bez nekih ulaganja. Mi smo najbolji u tome da radimo sportske i snažne automobile. Za to smo se specijalizirali, to je naše tržište. 

Sve više se specijalizirate u proizvodnji električnih baterija? Ako se dobro razumijem to, to je najbitnija komponenta u funkcioniranju električnog automobila?

Naš glavni proizvod je tehnološko rješenje za druge proizvođače. On nama dođe s idejom projekta, s žele postojeći model napraviti potpuno na struju ili ga hibridizirati. Mi im razvijemo baterijski sustav, pogonski sustav, elektroniku u automobilu, sve. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako su Kinezi prepoznali vas, niste jedini na svijetu koji se bavi tim stvarima i električnim baterijama, što je presudilo? 

Postoji dosta firmi u svijetu koji se bave time, SAD je prošle godine iz fondova da 28 milijardi dolara za takve firme. Mi smo dosta široko postavljeni, pokrivamo veliki dio lanca dodane vrijednosti u razvoju tih automobila. Možemo cijeli auto razviti u jednoj firmi, specijalizirani smo za sportske i snažne automobile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na što ćete potrošiti 30 milijuna eura, na razvoj?

Nećemo proizvoditi mnogo automobila, Ali raditi ćemo veliki količine naše opreme i elektronike. Sad idemo na projekt od 10000 komada, glavna investicija će nam biti izgradnja tvornice i zapošljavanje. Na našim stranicama je objavljen natječaj za 100 ljudi, većinom inžinjera, želimo se što prije povećati. Kod nas rade ljudi iz 14 različitih zemalja, a iz Hrvatske odlaze ljudi. Nama se vraćaju i Hrvati iz dijaspore. Tvornica će proizvoditi veliki broj opreme za druge proizvođače, proizvodit ćemo i novi model automobila, ali to nam je samo pokazatelj onoga što možemo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo