Uz to, sjedala su mu čista, a u vožnji može kratiti vrijeme besplatnim internetom.
Istovremeno, osoba koja putuje iz Osijeka vlakom do Antunovca, ondje će se voziti s nekoliko desetaka kilometara na sat u vlaku bez ijedne pokretne rampe, bez prostora za bicikle i ostalih pogodnosti. Sjedalo na koje će sjesti je prašnjavo, prljavo i oštećeno, a želi li se spojiti na internet, može to učiniti o vlastitom trošku, piše Glas Slavonije.
Zanimljivo, oba putnika ove priče stanovnici su Republike Hrvatske, no dok se oko središta Zagreba putnici u željezničkom prometu voze u vlakovima primjerenima za 21. stoljeće, na istoku Hrvatske situacija je katastrofalna.
Svjedoče tome brojni putnici, među kojima je i Franjo Gavran, koji kaže da su tzv. "plavci", kako putnici nazivaju šinobuse koji prometuju oko Osijeka, išarani, stari više od 30 godina te da općenito izgledaju strašno.
Razlike između vlakova poput neba i zemlje
"Kako Zagreb ima prigradska naselja do Dugog Sela, Zaprešića ili Velike Gorice, tako i Osijek ima željezničku vezu s Belim Manastirom, a i Vinkovci kao željezničko čvorište su blizu. Međutim, razlika između vlakova je poput neba i zemlje, a Osijek zaslužuje dobiti bolje."
"Nadam se da će saborski zastupnici koji su se nedavno sastali kod gradonačelnika zajednički lobirati za projekt bar jedne kompozicije koja bi prometovala istokom Hrvatske", kaže Gavran, inače dugogodišnji županijski vijećnik, ali i bivši željezničar.
I nije jedini, a nije jedina ni nepravda sa željeznicom na istoku Hrvatske, piše Glas i podsjeća na sniženja cijene putovanja za Zagreb, Split i Rijeku, dok su na području Osijeka popust ostvarivali tek studenti i stariji od 60 godina.
U međuvremenu, dva putnika s početka teksta i dalje putuju istim, a toliko različitim prijevoznim sredstvom, zaključuje Glas Slavonije.