Račun u minusu, a Grad puca po šavovima. Prvo cijevi, a sada mostovi - Zagreb se krpa, a u konačnici zakrpat će se europskim novcem. Mostom preko Save nedaleko od Zaprešića još će se neko vrijeme sporo i u koloni dok se ne obnovi. Ništa bolje ne izgledaju ni ostali zagrebački mostovi koji desetljećima nisu temeljito sanirani.
Zbog ležaja, građani koji putuju iz Zaprešića u Zagreb - dva mjeseca morat će imati strpljenje. Jer toliko bi dugo dio kolnika na mostu Sava - mogao biti zatvoren za promet.
''Mjesec dana do proizvodnje ležaja, i onda još recimo rok od tri
tjedna za ugradnju. Most je bio siguran, i sada je siguran
međutim, ne možemo ga pustiti u promet jer nema tog ležaja'',
izjavio je Miloš Savić, predsjednik Uprave
Autoceste Zagreb-Macelj.
Da bi se tako nešto moglo dogoditi, tvrdi - ništa nije ukazivalo
jer nakon zagrebačkog i petrinjskog potresa napravljeni su
detaljni pregledi i nisu Uočena nikakva oštećenja.
''Jednostavno, materijal se potrošio. Znači, to je potrošna roba.
Nije to ništa neuobičajeno, jedino je neuobičajeno to što nema
nikakvih naznaka'', rekao je Savić.
Naizgled, dobrim se čini i Most slobode. No, kada se bolje
pogleda ispod - hrđa otkriva drugu stranu. Ovaj najstariji
zagrebački most, u najlošijem je stanju, jer u 60
godina, nikada nije temeljito obnovljen.
''Prema nalazu inženjera koji su pregledavali most 2016. godine,
takvo stanje s hrđom se dešava i na sredini mosta, u luku mosta,
poprečnim i horizontalnim nosačima. Doći će prijelomni trenutak
kada takva konstrukcija neće izdržati'', kazao je Željko
Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva i
prostornog uređenja.
Hitno bi, kaže, trebalo početi i s radovima na Jadranskom mostu.
A ni građanima nije svejedno dok preko njih prelaze.
''Pa ovisi kako po kojem. Po većini ne, moram priznati. Mislim da su dosta oronuli i da ih je puno ranije trebalo sanirati'', rekao je Deni Hršak iz Krapine.
''Pa nije dobro da, most se raspada već duže vrijeme'', kazao je
Denis Bačić iz Zagreba.
Trenutačno se saniraju Domovinski i Most mladosti, baš kao i
pješački Savski - nakon što se prije dvije godine počeo
urušavati. Zagrebački gradonačelnik poručuje da ima u planu
projekte za unaprjeđenje mostova:
''Pa jesu, sigurni su s obzirom da prolaze različite kontrole. Međutim, naravno da ih treba održavati. I u tom smislu da budu što otporniji na isto tako, ne daj Bože, buduće potrese'', rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.