Vlak bez voznog reda u Hrvastkoj nije novost, ali Vlak bez strojovođe je. Dogodilo se to jutros u Križevcima. U 6 sati i 23 minute trebao je krenuti vlak s putnicima iz Križevaca. No strojovođa je zaspao na posao, pa su u Zagreb stigli sat i 17 minuta kasnije.
Taj vlak za Zagreb inače kreće iz Koprivnice, ali budući da su na pruzi radovi - do Križevaca odande prometuju autobusi.
Strojovođa je trebao stići na posao autobusom iz Koprivnice zajedno sa svim ostalim putnicima, koji su se trebali ukrcati u vlak za Zagreb. Ali da nema tko pokrenuti vlak shvatili su kad je već bilo prekasno - kada je autobus stigao u Križevce.
"Njemu je beskrajno žao. Radi se o vrlo mladom kolegi, vrlo dobrom strojovođi, odgovornoj osobi, primjernom radniku… Stvarno mu je jako žao, bilo mu je neugodno", objašnjava dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović.
Putnicima se ispričavaju i Hrvatske željeznice. Nude povrat novca za karte, a o sankcijama za strojovođu još odlučuju. Na poslu se nedavno nije pojavio ni kondukter u Šibeniku zbog čega nisu krenula dva vlaka. Strojovođe kažu, svako jutro pokrenu 300 vlakova, pa su ovakve situacije neminovne.
"HŽPP u ovom slučaju je odlučio da je njemu isplativije riskirati jednom u 5 godina da mu strojovođa zaspe i ne dođe na posao, što je ljudski, nego osigurati svaki dan 2, 3 sata čovjeka da imamo u jutarnjim situacijama za rezervu", kaže Petrović.
Pitaju se zašto nitko prije nije primijetio da ga nema i nazvao ga, jer se u službu trebao prijaviti već u 5 sati. Kada je konačno dojurio, čekalo ga je 150 putnika koji bez njega nisu mogli niti ući u vlak. Kad je stigao, čak su mu i pljeskali. "Bili smo sretni šta je došao, šta smo napokon krenuli", kazala je Dijana Nemez iz Križevaca.
Iz Putničkog prijevoza se za učestala kašnjenja pak pravdaju dugotrajnim radovima HŽ Infrastrukture.
A dok se oni prebacuju s odgovornošću, cijenu na kraju opet plaćaju putnici.