Načekali su se /

Pruga zvana čežnja nakon 30 godina obećanja dočekala je da se njome proveze vlak sa putnicima

Strojovođa nije mogao riješiti problem s elektroničkim sustavom pa su u Zagreb stigli pola sata kasnije,

16.12.2019.
19:50
VOYO logo

Prvi put nakon više od 50 godina u Hrvatskoj je izgrađena nova željeznička pruga. Točnije 12 kilometara tračnica na dionici Sv. Ivan Žabno - Gradec koja je sve te godine stanovnike bjelovarskog kraja dijelila od bržeg putovanja u Zagreb. Vlakom koji je do sada putovao dva sata, a sada upola manje, provezao se i premijer Andrej Plenković sa suradnicima, doduše, ne brzinom od 120 km/h za koliko je projektirana, nego polako i sigurno. 

VEZANE VIJESTI:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stanovnici spomenutog kraja u raznim mandatima naslušali su se o pruzi koja je trebala biti izgrađena davnih dana. I predsjednik Sabora Gordan Jandroković prisjetio se kada je i sam kao student, putujući iz Bjelovara na fakultet, osjetio čari Hrvatskih željeznica "Bio je bus on je išao jedno sat i 45, vlakom je bilo neizvjesno, presjedalo se u Križevcima." 

Od Bjelovara do Zagreba inače se moralo ići preko Križevaca. Sada je taj put skraćen komadom pruge od Svetog Ivana Žabna do Gradeca, čime se putovanje od 80 kilometara smanjuje sa dva sata, na samo sat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Približili su nas velegradu samo tako. To je za budućnost ovih mladih", izjavila je Mara Jurić iz Svetog Ivana Žabno.

Pruga nije važna samo za ovaj kraj. Ove tračnice jedini su novi komad željeznice u Hrvatskoj još od 1967. A za vrijeme gradnje bilo je svega, radnici su naišli na Arheološke iskopine, pa se urušila kolodvorska zgrada u Žabnu, a dvije godine, zbog birokracije, pruga je stajala izgrađena.

Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture izjavio je: "Hrvatska je bila i u ratu i nismo bili financijski spremni ni sposobni graditi autoceste i željeznice u isto vrijeme." 

Prva vožnja za građane bila je jučer, no ni to nije prošlo glatko. Strojovođa nije mogao riješiti problem s elektroničkim sustavom pa su u Zagreb stigli pola sata kasnije, što premijera danas nije zabrinulo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, s obzirom na to da se rekonstruira pruga Dugo Selo - Križevci, putnici će na povratku iz Zagreba, još dvije godine, dio puta morati presjedati u autobuse.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo