PROŠLO PRVO POLUGODIŠTE EKSPERIMENTALNE FAZE KURIKULARNE REFORME: /

Učenici otkrili što zaista misle o njoj

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Ilustracija: Pixsell/Davor Kibel

Podaci se temelje na dva savjetnička posjeta školama i pet regionalnih skupova na kojima je sudjelovalo 2058 nastavnika, te na anonimnim anketama

28.12.2018.
14:06
PIXSELL/Ilustracija, Ilustracija: Pixsell/Davor Kibel
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izrazila je u petak zadovoljstvo "čvrstom četvorkom", kojom je ocijenjeno prvo polugodište eksperimentalne faze kurikularne reforme "Škola za život", i poručila da je sve spremno za uvođenje frontalne kurikularne reforme sljedeće školske godine.

Opravdao provedbu

Divjak je na brifingu za medije istaknula da je najveći projekt pokrenut ikada u hrvatskim školama dobio od svih dionika "čvrstu četvorku" i opravdao dosadašnju provedbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je dobio peticu, uvođenje eksperimentalnog dijela ne bi imalo smisla, kazala je i ustvrdila: "Sve je spremno za frontalno uvođenje kurikularne reforme".

Image
MINISTRICA OBRAZOVANJA: /

Kurikularna reforma od iduće godine ulazi u sve škole

Image
MINISTRICA OBRAZOVANJA: /

Kurikularna reforma od iduće godine ulazi u sve škole

Podaci anonimnih anketa

Neki problemi koji su medijima bili privlačni, kao kašnjenje udžbenika, nisu bili realni i znatno su manji od sličnih problema koji su se pojavljivali ranije, a tada nisu bili isticani, rekla je ministrica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci se temelje na dva savjetnička posjeta školama i pet regionalnih skupova na kojima je sudjelovalo 2058 nastavnika, te na anonimnim anketama. Oni pokazuju da je 95 posto sudionika u potpunosti ili uglavnom zadovoljno promjenama koje donosne predmetni kurikulumi.

Istodobno, oko 83 posto od 53 anketiranih ravnatelja slaže se da su ishodi učenja u predmetnim kurikulumima ostvarivi u realnim uvjetima u njihovim školama. Također, 75 posto ravnatelja se potpuno slaže, a 96 posto uglavnom ili potpuno podržava izvođenje nastave prema eksperimentalnom programu iduće školske godine.

Većini učenika je nastava drugačija i zanimljivija

Među više od 3500 anketiranih učenika, 86 posto njih primjećuje da je nastava drugačija i zanimljivija.

Anketirano je 1121 učitelja, među kojima se 75 posto potpuno ili uglavnom slaže da eksperimentalni program potiče kontinuirano davanje povratnih informacija učeniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Učitelji najviše traže dodatna usavršavanja iz tema povezanih s vrednovanjem i ocjenjivanjem, upotrebom digitalne tehnologije u nastavi te temama vezanim za ishode učenja.

Ishodi učenja realni

Više od dvije trećine učitelja se u potpunosti ili uglavnom slaže da su ishodi učenja ostvarivi u realnim uvjetima u njihovoj školi, pokazuju podaci iz istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobili smo i veliki broj povratnih podataka koje sada uvodimo kako bi taj veliki projekt uspio, kazala je Divjak.

Dodatna edukacija

Puno smo naučili i primijenili u poboljšanju sustava, u edukaciji i pružanju podrške, tako da su edukacije o uspješnom učenju u online okruženju održane u svim osnovnim i srednjim školama, istaknula je pomoćnica ministrice Lidija Kralj.

Teme za koje smo uočili da trebaju dodatnu edukaciju odmah su pokrivene projektom podrške, koji smo radili s međunarodnim stručnjacima i našim ekspertnim timom, navela je Kralj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo