PROŠLO JE 27 GODINA OD TRAGEDIJE, STRUČNJAK ANALIZIRAO: /

'Petrović je poginuo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno...'

Image

Kobnog dana naš najbolji košarkaš i jedan od najvećih sportaša svih vremena napustio nas je u 29. godini, u jednoj od najbizarnijih i najnelogičnijih prometnih nesreća ikada

7.6.2020.
13:42
VOYO logo

7. lipnja 1993. u automobilskoj nesreći kod Ingolstadta poginuo Dražen Petrović, u nizu nelogičnih i nesretnih okolnosti.

Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je tragičnu nesreću, napisavši na Autoportalu kako se "sve zbilo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno, da su teoretičari zavjere nagađali kako je riječ o pomno planiranom ubojstvu jednog od naših sportskih ambasadora i najjačih brendova".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobil je vozila njegova djevojka

Petrović je poginuo na suvozačkom sjedalu crvenog Golfa 'Dvojke' kojeg je vozila njegova djevojka Klara Szalantzy, njemačka manekenka mađarskih korijena te se na njemačkoj autocesti A9, kod gradića Denkendorfa, 20 km sjeverno od Ingolstadta, vozeći iz Frankfurta prema Münchenu, zabila u Mercedes-Benzov tegljač, koji se, u neodgovornom i nespretnom manevru izbjegavanja neočekivano usporenog vozila, na skliskom asfaltu zanio, probio zaštitnu barijeru i prednjim dijelom završio na pretjecajnom traku suprotnog dijela autoceste.

Niz nesretnih okolnosti

Tragičnom ishodu naše sportske legende kumovao je niz nesretnih i nelogičnih okolnosti te prometnih prekršaja. Prenosimo ih u cijelosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Dražen Petrović je nakon kvalifikacijske utakmice za europsko prvenstvo avionom preko Frankfurta trebao, s ostatkom reprezentacije, putovati za Zagreb. No odlučio je nekoliko slobodnih dana provesti s Klarom Szalantzy u Münchenu, koja ga je pokupila na aerodromu u Frankfurtu.

2. Volkswagen Golf II je automobil napravljen prije uvođenja ozbiljnijih standarda pasivne sigurnosti, koje je 1993. počeo uvoditi Golf III, a upotpunile sljedeće serije. Konkretni je model tada vrijedio manje od 5000 DEM, zašto je sjeo u njega?!

3. Vozač Mercedes-Benzovog tegljača, u uvjetima loše vidljivosti, na vlažnom asfaltu, vozeći neprilagođenom brzinom (po hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama protivno čl. 51. st 1.), naletio je na vozilo, čiji je stari vozač pretjerano usporio (kršeći naš čl. 51. st.2.) te ga pokušavajući izbjeći, nakon udara, oštro skrenuo ulijevo te preko pretjecajnog traka probio zaštitnu ogradu i završio na suprotnom pretjecajnom traku.

4. Klara Szalantzy je vozila previsokom, neprilagođenom brzinom (protivno našem čl. 51. st. 1), usto pretjecajnim trakom, pretječući više vozila (protivno našem čl. 70. st. 1/1). Ostala su vozila zaobišla tegljač i usporila, a niti jedno vozili nije naletjelo na crveni Volkswagen Golf nakon što se zabio u tegljač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. Pri nailasku na tegljač koji je probio zaštitnu barijeru, Klara Szalantzy je reagirala prometno-tehnički pogrešno. Umjesto da je, uz kontrolirano kočenje, pokušala izbjeći tegljač skretanjem udesno, panično je kočila, vozilom bez ABS-a. Usto je, trenutak prije sraza, instinktivno, kako bi sebe zaštitila, zakrenula ulijevo, dodatno izlažući suvozača pogibelji.

6. Pogibeljnost nesreće povećala je činjenica da Dražen Petrović nije bio vezan i usto je spavao, pa ga nije štitio ni sigurnosni pojas, niti se sam mogao štititi. A to vozilo nije imalo suvozačev zračni jastuk…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

7. Tragičnom je ishodu kumovao nepovoljan omjer unutrašnjih dimenzija vozila i visine suvozača (196 cm), što je povećalo rizik udara glave o strop. Da je suvozač bio niskog rasta, imao bi veće izglede za preživljavanje i to je jedan od razloga što su vozači bolida u pravilu nižeg rasta.

8. Pogibeljnost nesreće povećala je nevezana putnica straga, mlada turska košarkašica, čije se tijelo pri sudaru, inercijom, pretvorilo u projektil te je glavom dodatno ozlijedila suvozača i sebe, završivši u komi (preživjela je, ali nikada se nije potpuno oporavila).

Na kraju bizarna, šokantna podudarnost, koju praznomjerni tumače kako je to ‘sve to bila sudbina’: Dražen Petrović je poginuo 7. lipnja 1993., točno na dan kad mu je istjecala osobna iskaznica izdata 7. lipnja 1983. u Šibeniku.

Premda je iskaznica izdata u Jugoslaviji već stvarno bila nevažeća, a Dražen Petrović je imao hrvatsku, ta činjenica djeluje jezivo…", zaključio je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo