Pronašli crve u hrani poznatog proizvođača i napravili grešku u koracima

Hrana iz koje izlaze crvi je odvratan prizor, a kada se ti 'nepoželjni gosti' nađu u dječjoj hrani sve zvuči još strašnije.

26.9.2014.
10:01
VOYO logo

Sporna dječja hrana kupljena je u 2. rujna u trgovini u Orahovici, a da nije ispravna mlada obitelj vidjela je prilikom korištenja.

"Kada smo drugi put pravili djetetu hranu pronašli smo živog crva. Nakon toga sam kontaktirao podružnicu prizvođača u Hrvatskoj, a oni su pitali gdje smo kupili hranu. Tražili su da im pročitam kod s kutije i pitali je li crv još uvijek u hrani. Rekao sam im da smo crva u međuvremenu bacili, ali da je u hrani ostalo nešto slično paučini. Odgovorili su da će nam poslati zamjenske kutije hrane, a da mi njima pošaljemo spornu hranu. Nakon toga sam istresao svu hranu iz kutije i na dnu pronašao još jednog crvića", požalio nam se čitatelj (podaci poznati redakciji).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon nekoliko dana stigao mu je paket s dvije zamjenske kutije hrane, ali ga nije želio primiti.

"Razmišljao sam da li da im pošaljem spornu hranu, ali sam im ipak vratio njihov paket jer sam mislio - ako im vratim spornu hranu mogli bi sve zataškati. Ponovo su nazvali nakon nekoliko dana i pitali za hranu, a ja sam im rekao da sam se konzultirao s odvjetnicom i da ću ih tužiti. Kad su čuli za tužbu, tek je onda uslijedila isprika", kaže naš čitatelj koji je o svemu je obavijestio i središnjicu poznatog svjetskog prizvođača hrane koja se nalazi u Švicarskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nažalost, to nije bilo dovoljno jer nije alarmirao nadležne inspekcije.

Proizvođač: Nemamo dokaz, ne možemo postupiti po proceduri

U hrvatskoj podružnici tvrtke koja je proizvela hranu odbacuju odgovornost, jer, tvrde, ne mogu postupiti po standardnoj proceduri i utvrditi o čemu je riječ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Obzirom da nam potrošač nije dostavio nikakav dokaz da je strano tijelo pronađeno u našem proizvodu, kao niti sam proizvod ili barem fotografiju istog, nismo u mogućnosti provesti daljnju istragu. Uzimajući tu činjenicu u obzir, kao i sve preventivne mjere koje naše tvornice poduzimaju u procesu proizvodnje, pretpostavljamo da je do kontaminacije došlo tijekom korištenja proizvoda. Naravno, to sve pod pretpostavkom da je stranih tijela u proizvodu ikad bilo jer, napominjemo još jednom, proizvod nikad nismo dobili na uvid", odgovor je koji nam je stigao od prizvođača.

Nakon što smo im poslali fotografije, poručili su da one bez proizvoda nisu dovoljne kako bi mogli provesti analizu. Naveli su da je tijekom proizvodnje postoji procedura o kontroli štetočina, te preventivne mjere u prizvodnim objektima. Između ostalog, naveli su da se prah u svakom trenutku čuva u hermetički zatvorenim jedinicama, te da temperatura proizvodnog postrojenja onemogućava postojanje živog insekta, obzirom na to da se prah suši korištenjem vrelog zraka (180°C).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za preživljavanje insekata je također potrebno prisustvo hrane i vode, hrana je dostupna (proizvod), ali voda nije, te insekt ne bi mogao preživjeti bez male količine vode dostupne u prahu. Zrak u našim visoko higijenskim prostorijama se filtrira kroz F7 finalni filter (sekundarni filteri koji su sposobni zadržati čestice veće od 2 mikrona). Da bi insekt došao do linije punjenja proizvoda morao bi proći kroz četiri vrata: ulazna vrata tvornice, ulazna vrata dijela za pakiranje, vrata linije za punjenje i vrata visoke higijenske zone gdje su instalirane mašine za punjenje", stoji u odgovoru prizvođača sporne dječije hrane.

Potrošač: Prizvod treba vratiti i alarmirati inspekciju

Nažalost, zbog gereške u koracima ova priča neće imati sretan završetak za potrošača iz Slavonije. Kako nam je objasnila Nela Kovačević iz splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača, u ovakvim slučajevima treba poštivati proceduru. Kada se utvrdi da je proizvod neispravan, kupac ga treba odmah vratiti u trgovinu u kojoj ga je kupio, fotografirati ga i slučaj prijaviti Sanitarnoj inspekciji i Državnom inspektoratu. Rok za prijavu je sedam dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na inspekciji je da utvrdi je li proizvod zaista neispravan, ako jest, da li je za to kriv prizvođač ili trgovac, koji, primjerice, nije osigurao adekvatno skladištenje proizvoda. Ukoliko se utvrde propusti, krivac mora platiti kaznu i eventualno povući neispravnu seriju s tržišta. Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo