Prometnu nesreću u tunelu Vrata na autocesti u smjeru Rijeke - skrivio je neispravni poklopac šahta! Sumnja je to koju u ARZ-u žele potvrditi - pa će ono što je od poklopca ostalo - poslati na ispitivanje. U opasnoj situaciji u tunelu nitko nije stradao, no četiri su vozila oštećena. Je li autocesta sigurna i kako se šahtovi kontroliraju - provjerio je Josip Antolić.
Samo koji centimetar od otvorenog traka autoceste - radnici u u tunelu Vrata popravljaju šaht nakon jučerašnje nesreće. Tada se poklopac šahta slomio, iskočio iz ležišta, probušio rezervoar na kamionu i napravio štetu na još tri automobila!
Poklopac proizveden u Hrvatskoj - trebao je izdržati pritisak od najmanje 40 tona. Što je 8 puta više od pritiska koji može stvoriti kotač kamiona.
Obzirom da je poklopac tek postavljen - pretpostavlja se
da
se greška dogodila u proizvodnji. U nesreći do koje je
došlo njegovim iskakanjem - nitko nije stradao. Oštećena su 4
vozila.
"Autocesta je pokrivena policom osiguranja za takve štetne događaje. I svi oštećenici bit će pokriveni kroz te police", kazao je Sanjin Velebit Pešut, inženjer ARZ-a za izvanredno održavanje.
Posljednji put zbog slomljenog šahta nesreća se dogodila u srpnju 2013. kada su se u tunelu Plasina u samo tri minute dogodile tri nesreće, a ozlijeđeno je više ljudi. Tada se dionice detaljno pregledalo i preventivno zamijenilo sve šahtove koji su imali i najmanje oštećenje.
"U zadnje tri i pol godine zamijenjeno je 170 okvira i pokloaca u takvom jednom kontekstu", kazao je Pešut.
Još 432 šahta od te 2013. sanirano je na dionicama HACa. Uvjeravaju nas - autocesta, a posebno šahtovi i tuneli kontroliraju se svakog dana.
"Sam pregled revizionih okana i poklopaca vrši se dva puta godišnje, s tim da se svakodnevno vrši preventivni pregled vizualni prilikom ophodnje autoceste", kazao je Emir Škrijelj, ophodar HAC-a.
Trebali bi se pregledati četiri puta dnevno. Samo u tunelima HAC i ARZ zajedno imaju oko 1500 šahtova. Zbog onog tek popravljenog u tunelu Vrata - desni trak prema Rijeci otvorit će se tek sutra.