PROMETNI STRUČNJAK UPOZORIO NA NAJOPASNIJE KRIŽANJE U ZEMLJI: /

'Najpogibeljnija crna točka gradskog prometa'

Image

Prometni stručnjak objasnio je zašto je križanje zagrebačke Hebrangove ulice primjer opasne nestručnosti i neodgovornosti.

20.8.2017.
16:26
VOYO logo

Kako objašnjava Željko Marušić na portalu Autoportal.hr, premda "Zelenom valu", parom znakova Stop, zbog tramvajske pruge, Frankopanska oduzima prednost, sinkronizirani semafori i dominantni 3-tračni prometni tok vozače logično ostavljaju u uvjerenju da su u prednosti, pa isključenjem semafora, bez dodatne signalizacije, nastaje pogibeljna situacija.

Njegov komentar prenosimo u cijelosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Opasno križanje Hebrangove i Frankopanske

'U prometu nema gorega nego kad se dominantnom prometnom toku, kao što su zagrebački "Zeleni val" ili državna cesta D8, gdje su prometno-tehnički i logički vozači uvjereni da voze glavnom prometnicom, s prvenstvom prolaza, znakovima i manjkavom signalizacijom oduzme prednost. To se, površnom analizom, radi kad:

- sekundarni ili nedominantni prometni tok, kao u slučaju zagrebačke Frankopanske, ima tramvajsku prugu, - državnu cestu presijeca brza spojnica autoceste s gradom ili mjestom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Križanje zagrebačke Hebrangove i Frankopanske ulice školski je primjer opasne nestručnosti i neodgovornosti. Naime, premda Frankopanskom ide najvažnija i najopterećenija zagrebačka poprečna tramvajska pruga, Hebrangova, s 3-tračnim prometom ("Zeleni val"), uvjerljivo je dominantna, jedna od najopterećenijih ne samo zagrebačkih, nego i hrvatskih gradskih prometnica. Srećom, nelogične prometne znakove "pokrivaju" sinkronizirani semafori dugih intervala.

Problemi na Zelenom valu

Upravo zbog toga, kad "Zeleni val" u pravcu zapada, postajući Klaićeva, neočekivano gubi semaforsku sinkroniziranost, što je jedna od, nažalost mnogih, nelogičnosti i nestručnosti zagrebačkog prometa, stvorena je, na križanju Klaićeve i Kačićeve, najpogibeljnija crna točka gradskog prometa u Hrvatskoj!

Sada, kad su zbog radova isključeni semafori na križanju Hebrangove i Frankopanske, što je neodgovorno stavljanje u prvi plan propusnosti pred sigurnošću, vozače koji su godinama i desetljećima navikli da je "Zeleni val" dominantna prometnica, s logičnom prednošću prolaza, te na raskrižju gledaju samo semafor, dovode u pogibeljnost da previde znak Stop.

I da se to dogodi, što je zakonom velikih brojeva statistička neminovnost (srećom, vjerojatno će prije proraditi semafori) policija bi 100-postotnim krivcem proglasila vozača koji se nije zaustavio na znak Stop, premda bi to bio školski primjer podijeljene krivnje vozača i prometnice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrebna je signalizacija

Kako bi se do puštanja u rad semafora uklonila, odnosno minimalizirala opasnost na raskrižju Hebrangove i Frankopanske, nužno je 100 metara prije tog raskrižja, na obje strane, postaviti žuta trepćuća svjetla s oznakama "Oprez, nova prometna regulacija". Potom, 50 metara prije raskrižja, ponovno na obje strane, postaviti znakove Stop, s bijelim oznakama "50 m".

A sva križanja brzih spojnica autoceste A1 i državne ceste D8, kao na zloglasnoj Vodičkoj obilaznici, čim prije treba rekonstruirati kružnim tokovima, jer su na oba prometna pravca vozači uvjereni da voze cestom s prvenstvom prolaza. Dovoljna je pogreška samo jednoga da nastane tragedija, jer nema sigurnosne redundancije', zaključio je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo