Prometni stručnjak Željko Marušić objavio je na Autoportalu fotografiju i tekst koja prikazuju najgore od hrvatskih vozača - točnije, katastrofalnu kulturu poštivanja prometnih pravila koja se tiču parkitanja.
Na snimci se vidi honda civic slovenskih registarskih oznaka, parkiranu točno po sredini dva parkirna mjesta. Iako je padao snijeg, koji je prekrivao oznake na parkiralištu, ova je slika snimljena u petak 23.2.2018. oko 16 sati, na glavnom parkiralištu Zagrebačkog velesajma, koje je očišćeno već tog jutra i zbog posoljenosti, prometa i naknadnog čišćenja, oznake na parkiralištu bile su dobro vidljive.
Marušić se u tekstu s pravom pita: "Možete li zamisliti da u Švicarskoj ili Švedskoj netko tako parkira? Ili da vozi stvarnom brzinom od 200 km/h (brzinomjer, radi poticanja sigurnosti, tada pokazuje oko 210), a njihove su autoceste slične ili bolje od naših?" a zatim odmah nudi odgovor: "Možete, jer svjetski medijski servisi povremeno izvještavaju o drakonskim kaznama za slične prometne prekršaje, uz koje se u Švicarskoj često oduzima vozilo, a u Švedskoj vozača privodi te prisilno odvodi na specijalistički pregled u medicinsku ustanovu".
"A kod nas? Policija takvim vozačima najprije 'prizna' toleranciju mjerenja od 10 posto, i to odozgo prema dolje, pa 200 postaje 180 km/h, što znači da se legalno može voziti 11,1 posto brže od stvarnog! I tada 'na scenu' stupa Zakon o sigurnosti cestovnog prometa, članak 54. stavak 3., kojim je za prekoračenje od 30 do 50 km/h 'odrezana' kazna od 1000 kn, zamislite, kao, prema članku 62. stavak 1., za ulazak u najavljeni 'Bandićev žuti kvadrat' (premda je težina prekršaja 100:1). I tada, u trećem stupnju tog prometnog 'cirkusa', nastupa odredba o 50-postotnom popustu na plaćanje odmah. Prekršitelj iskešira 500 kn (67 eura) i vozi dalje.
Ovo je, jubilarni, stoti put da ukazujem na tu nepoštenu i vrlo štetnu nelogičnost našeg prometnog sustava. Udio certificiranih radarskih kamera na prometnicama (čije su snimke dokaz u sudskom postupku) u Hrvatskoj je među najmanjima među zemljama u svijetu s razvijenom prometnom infrastrukturom. To je, uz pravosuđe, koje pogoduje najtežim prekršiteljima, pogotovo ako su iz 'uglednih obitelji' ili imaju 'tajkunski pedigre', razlog loše kulture na hrvatskim prometnicama, u kojoj, otprilike podjednako, sudjeluju vozači s hrvatskim i stranim registarskim pločicama", napisao je Marušić na Autoportalu.