U tragičnoj nesreći u petak ujutro na odmorištu autoceste A3 Bregana-Lipovac kod Novske vozač (59) kamiona pokosio je dvije djevojčice koje su preminule, te teško ozlijedio dvije mlađe žene. Prometni stručnjak Željko Marušić je za Autoportal iznio činjenice o nesreći u pet točaka, kojima opovrgava dosadašnje medijske napise. U medijima se, naime, pojavila informacija kako je vozač rekao vatrogascima da su mu kočnice otkazale, a ranije se spominjalo i da mu je tempomat zaglavio.
"Nikakav problem s kočnicama i tahografom nije smio izazvati tragični ishod na odmorištu, riječ je o sumanutoj reakciji vozača, koji je možda prethodno zaspao, pa bunovan uletio u odmorište ili je bio nesposoban za vožnju, zbog alkohola, droga, za vožnju štetnih medikamenata", smatra Marušić i za to navodi razloge.
'Kočnice na kamionu ne mogu otkazati'
"Kočnice na kamionu ne mogu otkazati, jer je, poput željezničkih vozila, opremljen 'ispraznim' sustavom. Kamion je sam uvijek opružno zakočen, a kad motor radi, tlak u pneumatskom sustavu, preko pneumatskih cilindara drži kočnice otkočenim, dok vozač, pritiskom na papučicu, ne smanji tlak i tada kočnice samostalno koče", objašnjava Marušić i dodaje kako je svaki tegljač opremljen s još dva pomoćna kočna sustava, a to su motorna kočnica i retarder.
Dodaje i kako je vozač, u slučaju da je posumnjao da s kočnicama nešto nije u redu, trebao ostati na autocesti, jer tamo ima više prostora za manevre i nema pješaka. Marušić se osvrnuo i na prvotno objavljenu priču sa zaglavljenim tempomatom, uspoređujući je s Horvatinčićevim prvotnim alibijem za nesreću u kojoj je gliserom pregazio dvoje Talijana. Dodaje, kako čak i u tom slučaju postoji jednostavno rješenje.
Spasonosno rješenje u leru
"Gliser u punoj brzini i zahuktali tegljač mogu isključiti pogonsku vezu od motora do kotača (odnosno propelera), ubacivanjem ručice mjenjača (odnosno snage) u prazan hod", kaže Marušić.
Na kraju je zaključio kako se vrlo vjerojatno radi o lošoj reakciji vozača te posumnjao da je on možda zaspao ili bio pod utjecajem opijata.
Podsjetimo, Policijska uprava sisačko-moslavačke županije je objavila kako 59-godišnji vozač nije bio pod utjecajem alkohola.