PROMETNI STRUČNJAK OPTUŽIO VOZAČA KAMIONA ZA TRAGEDIJU NA A3: /

'Kočnice na kamionu ne mogu otkazati!'

Image
Foto: Pixsell

Prometni stručnjak Željko Marušić opovrgava uzroke stravične nesreće koja se jutros dogodila na autocesti A3

7.6.2019.
16:26
Pixsell
VOYO logo

U tragičnoj nesreći u petak ujutro na odmorištu autoceste A3 Bregana-Lipovac kod Novske vozač (59) kamiona pokosio je dvije djevojčice koje su preminule, te teško ozlijedio dvije mlađe žene. Prometni stručnjak Željko Marušić je za Autoportal iznio činjenice o nesreći u pet točaka, kojima opovrgava dosadašnje medijske napise. U medijima se, naime, pojavila informacija kako je vozač rekao vatrogascima da su mu kočnice otkazale, a ranije se spominjalo i da mu je tempomat zaglavio.

"Nikakav problem s kočnicama i tahografom nije smio izazvati tragični ishod na odmorištu, riječ je o sumanutoj reakciji vozača, koji je možda prethodno zaspao, pa bunovan uletio u odmorište ili je bio nesposoban za vožnju, zbog alkohola, droga, za vožnju štetnih medikamenata", smatra Marušić i za to navodi razloge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
UŽAS: /

KAMION NALETIO NA DJECU NA ODMORIŠTU! Poginule dvije učenice iz Dalja, mlađa žena se bori za život...

Image
UŽAS: /

KAMION NALETIO NA DJECU NA ODMORIŠTU! Poginule dvije učenice iz Dalja, mlađa žena se bori za život...

'Kočnice na kamionu ne mogu otkazati'

"Kočnice na kamionu ne mogu otkazati, jer je, poput željezničkih vozila, opremljen 'ispraznim' sustavom. Kamion je sam uvijek opružno zakočen, a kad motor radi, tlak u pneumatskom sustavu, preko pneumatskih cilindara drži kočnice otkočenim, dok vozač, pritiskom na papučicu, ne smanji tlak i tada kočnice samostalno koče", objašnjava Marušić i dodaje kako je svaki tegljač opremljen s još dva pomoćna kočna sustava, a to su motorna kočnica i retarder.

Dodaje i kako je vozač, u slučaju da je posumnjao da s kočnicama nešto nije u redu, trebao ostati na autocesti, jer tamo ima više prostora za manevre i nema pješaka. Marušić se osvrnuo i na prvotno objavljenu priču sa zaglavljenim tempomatom, uspoređujući je s Horvatinčićevim prvotnim alibijem za nesreću u kojoj je gliserom pregazio dvoje Talijana. Dodaje, kako čak i u tom slučaju postoji jednostavno rješenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spasonosno rješenje u leru

"Gliser u punoj brzini i zahuktali tegljač mogu isključiti pogonsku vezu od motora do kotača (odnosno propelera), ubacivanjem ručice mjenjača (odnosno snage) u prazan hod", kaže Marušić.

Na kraju je zaključio kako se vrlo vjerojatno radi o lošoj reakciji vozača te posumnjao da je on možda zaspao ili bio pod utjecajem opijata.

Podsjetimo, Policijska uprava sisačko-moslavačke županije je objavila kako 59-godišnji vozač nije bio pod utjecajem alkohola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo