LOŠI VREMENSKI UVJETI, GREŠKA PILOTA? /

Profesor i pilot za RTL o padu Cessne:'Taj dan uvjeti nisu bili za vizualno letenje. Događa se svaku godinu'

Završen je terenski dio istrage pada zrakoplova Cessne na Broćanskoj kosi

31.5.2022.
21:00
VOYO logo

Na istražiteljima je da otkriju zbog čega se srušio avion s četvero putnika, je li to zbog loših vremenskih uvjeta, greške pilota ili otkazivanja pojedinih dijelova letjelice.

Od zrakoplova nije ostalo ništa. Skroz je uništen. Motor je danas trebao izvlačiti MORH-ov helikopter, ali zbog lošeg vremena i slabe vidljivosti to je odgođeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sada dalje ide sakupljanje informacije, dokumentacije sa stranim istražnim tijelima jer je avion njemačke registracije. Mogu reći da je meteorološki faktor bio veliki, jer su oni bili složni za ovakav mali avion", objašnjava Danko Petrin, glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća.

Image
'kordunski trokut' /

Načelnik općine u koju se srušila Cessna za RTL: 'Ne bojimo se da ćemo postati ozloglašeni kao bermudski trokut'

Image
'kordunski trokut' /

Načelnik općine u koju se srušila Cessna za RTL: 'Ne bojimo se da ćemo postati ozloglašeni kao bermudski trokut'

Vremenski uvjeti u ovom dijelu zemlje već su nekoliko puta bili pogubni za pilote. Najveća nesreća dogodila se 2009. kad se Cessna zaledila i pala u predjelu Vaganskog vrha, poginula su četvorica pilota. Mještani kažu, bilo je šest nesreća u posljednjih 20-ak godina pa ovaj predio nazivaju Kordunski trokut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Broćanac Rakovica to su velika brda, magla kiša. Ja mislim da piloti griješe", kaže Petar Magdić iz Novosela.

Pilot je neposredno prije pada prijavio probleme javivši kontrolni zračnog leta: MAYDAY - što je znak da su im životi u opasnosti. Toga je bio svjestan.

"Bitno je u kojim uvjetima se let odvijao. Postoje vizualan i instrumentalna pravila letenja, kada je riječ o vizualnom letenju pilot gleda stanje na zemlji, a što se tiče instrumentalnog letenja onda se vrši orijentacija pomoću instrumenata u zrakoplovu. Taj dan uvjeti nisu bili za vizualno letenje" tvrdi Doris Novak iz Zavoda za aeronautiku na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu .

S njim se slaže i iskusni pilot s 20 godina iskustva i 10 tisuća sati na nebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sada u pred ljetnu situaciju svi oni idu letjeti i usred lošeg vremena i preduge pauze s letenjem događaju se ovakvi udesi, to se događa svaku godinu između 4-og i 8-og mjeseca", poručuje pilot Hrvoje Zubek.

Tijela su prevezena na Zavod za sudsku medicinu, a od poginulog Joška Sladojevića oprašta se Banovina. Od prvog dana potresa pa sve do svoje smrti bio je njihov dobročinitelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Toliko nam je energije i ljubavi pružio, a uz to i puno humanitarne pomoći koja se slila iz njegovog Stuttgarta. Čak su jednom prilikom skupili i novce pa je on došao dijeliti. Mi smo svi u Petrinji",, kaže Luca Gašpar Šako iz Petrinje.

Pripremili su mu zahvalnicu, koju mu nisu stigli dati. Zbog čega i kako je završio njegov život i životi njegovih prijatelja znat će se tek za nekoliko mjeseci kada istražitelj otkriju što se točno dogodilo na nebu iznad Rakovice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo