HGSS u helikopterskoj akciji spašavanja na Paklenici. Na planinarskoj stazi prema Anića kuku u Nacionalnom parku, dvije su osobe ozlijeđene kada se na njih odronila stijena.
Spasioci koji su krenuli prema unesrećenima našli su šestero stranih državljana, od koji je najteže ozlijeđeni planinar imao vanjski prijelom natkoljenice i bio u šoku, pa je helikopterom prevezen do hitne pomoći. Ostali su imali posjekotine ili manje ozlijede.
O helikopterskim spašavanjima uživo iz Karlovca s Josipom Granićem, pročelnikom HGSS-a razgovara reporterka RTL-a Danas, Donna Diana Prćić.
Koliko često se u Hrvatskoj u spašavanje uključuju helikopteri?
"35-40 puta na godinu, to je nekakav prosjek, a od toga čak 70% tijekom turističke sezone."
Iz Paklenice je helikopterom izvučeno šestero stranaca, ali koliko je takvih intervencija bilo dosad u sezoni.
"Imali smo jednu tešku i složenu helikoptersku akciju u NP Paklenica u samom kanjonu. Radilo se o teškim ozljedama jedne od šest osoba stranih državljana te je imala po život opasne ozljede. Takvih helikopterskih intervencija od početka godine smo imali dvadesetak, a od početka dežurstva za turističku sezonu od 1.5. 10-12 intervencija", kaže Josip Granić, pročelnik HGSS-a.
Na pitanje je li helikoper uvijek spreman, Granić odgovara.
"Uvijek nam je na raspolaganju helikopter HRZ-a, međutim željeli bi da u budućnosti to bude još brže i adekvatnije i da možemo raditi s helikopterom koji je u potpunosti opremljen isključivo za spašavanja. Nadamo se da u tom smjeru idemo s nabavkom dva helikoptera putem fondova Europske unije i ministarstva unutarnjih poslova", poručuje.
A to se očekuje iduće godine.
"U svemu onome što smo mogli vidjeti kroz medije do 2023. ali mi ćemo možda i prije toga imati nekakve modele kako tu stvar ubrzati i učiniti još boljom, premda sadašnja suradnja s HRZ-om i s posadama iz Divulja je genijalna", objašnjava pročelnik.
Svijet su šokirale snimke iz Gruzije gdje je u padu helikoptera poginuo cijeli spasilački tim.
"Nama je jako teško gledati takve snimke, znate da su kolege izgubile život, znate da se i vama to može dogoditi, malo nas to vrati u realnost, što se desilo sigurno će istraga ukazati, ali ovako laički na prvu možemo reći da je sigurno došlo do smanjene kontrole repnog rotora pa je usred toga došlo do onih rotacija, i spašavanje helikoptersko ili bilo kakvo drugo je riskantno, mi se time bavimo, na svu sreću za sada sigurno", kaže Granić.
Turisti često nisu ni svjesni koliko su opasne, složene ali i skupe akcije spašavanja. KGranić objašnjava koje su njemu ostale u sjećanju kao najteže.
"Svake sezone imamo situacije u kojima možemo vidjeti nekakvu naivnost i nepripremljenost ljudi dovede do same akcije. Ona može krenuti kao jednostavna, a završiti kao kompleksna. Od najtežih i najstresnijih je ona situacija na Kornatima s vatrogascima, nekoliko helikopterskih akcija spašavanja s mora i kruzera tijekom noći, a što se tiče redovnog planinarenja - nemojte podcijeniti prirodu i svoje sposobnosti u ovim vrućim uvjetima uzite dovoljno vode, napunite mobitel, recite nekome gdje idete i držite se staze", zaključio je Granić.