PROBLEMI S NOVIM TERMINALOM NA PLESU? /

Croatia Airlines bi mogla skupo platiti štednje Francuza

Image
Foto: PIXSELL, Zeljko Lukunić

Štednju i odustajanje francuskog koncesionara od podruma u zagrebačkoj zračnoj luci mogao bi skupo platiti naš avioprijevoznik, a putnici kasniti.

6.6.2016.
13:40
PIXSELL, Zeljko Lukunić
VOYO logo

Devet mjeseci prije planiranog otvaranja za promet novog terminala zagrebačkog aerodroma u tijeku su intenzivni pregovori koncesionara aerodroma Međunarodne zračne luke Zagreb i Uprave Croatia Airlinesa, koji nosi 60 posto prometa, o načinu odvijanja prometa te transferu putnika i roba.

Zabrinutost u Croatia Airlinesu

POGLEDAJTE KAKO IZGLEDA NOVI ZAGREBAČKI AERODROM: ‘Sada se više nećemo sramotiti’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Croatia Airlinesu, kako prenosi Jutarnji list, vlada ozbiljna zabrinutost da će u prometnim špicama doći do velikog kašnjenja putnika, a time i polijetanja zrakoplova na transfernim letovim dok Hrvatska ne postane dio Schengena.

Prije svega jer je iz projekta zgrade novog terminala “nestao” podrumski prostor u kojem je trebala biti sortirnica prtljage. Ona je sada postavljena na razini nula terminala, a stručnjaci tvrde kako to prema proračunima znatno usporava i komplicira protok roba i putnika koji će presjedati s aviona koji dolaze iz prostora Schengena na avion koji leti unutar Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema ugovoru, koncesionar ima obvezu rotaciju putnika i robe obaviti u roku od 45 do 50 minuta. U MZLZ-u su svjesni da će u špicama biti teško realizirati taj rok, ali uvjeravaju da neće biti kašnjenja u polijetanju aviona. No u Croatiji Airlinesu su sumnjičavi, a svako kašnjenje aviona jako skupo za kompaniju.

OD DANAS JE I SLUŽBENO: Zračna luka Zagreb nosi ime po prvom predsjedniku Franji Tuđmanu

Nakon koncesije - rezanje troškova

Do tih problema ne bi došlo da iz projekta nije nestao podrum zgrade. On je bio predviđen u arhitektonskom rješenju. No nakon što je francuski konzorcij dobio koncesiju, krenuli su pregovori o smanjenju troškova projekta. U MZLZ-u naglašavaju da bi realizacija prvog projekta stajala oko 500 milijuna eura.

Takva investicija se s planiranim brojem putnika ne bi mogla pokriti. Stoga je uz suglasnost davatelja koncesije površina zgrade smanjenja za oko 6500 četvornih metara, odustalo se od gradnje nekih zgrada, podruma i još nekih tehničkih rješenja te je ukupni trošak smanjen za 200 milijuna eura. U MZLZ-u uvjeravaju da se od podruma odustalo zbog opasnosti od podzemnih voda, ali i nepraktičnosti protoka torbi od aviona do putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo