U Hrvatskoj je lani registrirano ukupno 1,716.474 osobnih vozila, što je oko 51.000 više nego godinu prije, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH), a prvi put dizelaša je više nego benzinaca, piše u petak Večernji list.
Pri tome je lani prvu registraciju prošlo gotovo 150.000 automobila – 64.349 novih i 84.913 rabljenih. Prosječna starost voznog parka u Hrvata sad iznosi 12,56 godina, a što znači da se on nastavio pomlađivati nakon dugog niza godina starenja. Lani je ta prosječna starost bila 12,64 godina i prvi je put zabilježila pad od 2007. kad je iznosila 9,83 godina, navodi dnevnik.
'Nestali' završili na otpadu
"Lani su na prvoj registraciji bila 149.262 automobila, dok je ukupan broj osobnih vozila u RH porastao za 51.083. To znači da je gotovo 100.000 automobila “nestalo”. Većina tih vozila stara je više od 15 godina i završila je na otpadu", objašnjava Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove CVH. Dodaje da je dio novih automobila završio u reizvozu.
Naime, 70 posto od 64.349 novih automobila kupile su pravne osobe, većinom rent-a-car kompanije, no jedan dio tih vozila, napominje Pejić, nije ostao na hrvatskom tržištu, nego je izvezen u druge zemlje.
Hrvati su lani uvezli 84.913 rabljenih automobila, a od toga je njih čak 74.950 s dizelskim motorom. Prosječna starost tih rabljenih dizelaša je 6,85 godina. Lani je uvezeno 9089 rabljenih benzinaca, a njihova prosječna starost je 9,16 godina. Ostala uvezena rabljena vozila su električna, hibridna... Što se tiče novih automobila, u toj su kategoriji benzinci u većini i kupljeno ih je 38.487, dok je novih dizela 23.515.
Uvoz iz Njemačke: Čak 52 posto dizelaša
A golem udio dizelaša u broju uvezenih rabljenih vozila doveo je do povijesnog preokreta u zastupljenosti benzinaca i dizelaša u ukupnom broju automobila u Hrvatskoj. Hrvati, naime, već godinama uvoze dizelaše iz zapadne Europe, većinom iz Njemačke, gdje ih se rješavaju zbog ekoloških razloga. Do 2017. godine omjer benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj je bio 51 prema 49 posto, a 2018. taj je omjer došao na 50:50 posto.
Prema podacima CVH, lani je pak u Hrvatskoj prvi put bilo više automobila s dizelskim motorom – 52 posto, dok je udio benzinaca pao na 48 posto, donosi Večernji list.