RTL HRVATSKA D.O.O. /

Pravila! Praćenje izborne kampanje za izbor zastupnika za Europski parlament 2019. godine

Image
Foto: RTL

Pravila Informativnog programa za praćenje izborne kampanje za izbor zastupnika za Europski parlament 2019. godine

9.4.2019.
14:20
RTL
VOYO logo

RTL HRVATSKA D.O.O. 

Pravila Informativnog programa za praćenje izborne kampanje za izbor zastupnika za Europski parlament 2019. godine

Tekst se nastavlja ispod oglasa

OPĆA NAČELA

Ovime RTL HRVATSKA D.O.O. iznosi pravila za praćenje izborne kampanje za izbor zastupnika za Europski parlament 2019. godine sukladno Zakonu o izboru članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske (NN 92/10, 23/13, 143/13), Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u RH tijekom izborne promidžbe (NN 118/2014) te uputama nadležnih tijela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Informativni program RTL-a pratit će predizbornu kampanju i parlamentarne izbore na istinit, objektivan i nepristran način rukovodeći se načelima novinarske neovisnosti, profesionalnosti i stručnosti, uz dosljedno poštivanje novinarskoga kodeksa te posebno temeljnog načela slobode izražavanja vodeći se pri tome interesima javnosti. Pri tome ćemo gledateljima pružiti uravnoteženu, objektivnu, točnu i pravodobnu informaciju na temelju koje će moći formirati vlastito mišljenje. Vodeći se demokratskim načelima, urednici i novinari Informativnog programa RTL-a će nastojati osigurati jednaki prostor za predstavljanje i propitivanje programa svih relevantnih izbornih takmaca.

U predizbornom i izbornom vremenu Informativni program RTL-a nastavit će se voditi prvenstveno uredničkom i novinarskom procjenom o relevantnosti i zanimljivosti određene informacije za gledatelje. Novinari i urednici analizirat će stranačke programe te propitivati stavove stranaka, koalicija ili neovisnih lista o relevantnim političkim i društvenim pitanjima. Također će uspoređivati njihove kadrovske potencijale poduzete akcije i predizbornu taktiku.

PREDSTAVLJANJE PROGRAMA

RTL će na svojoj internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr predstaviti sve političke stranke koje su predložile liste kandidata, kao i kandidacijske liste grupa birača, koji sudjeluju na izborima. Svaka kandidacijska lista ima pravo na 5-minutno predstavljanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Termin snimanja za predstavljanje, biti će dodijeljeni po abecednom redoslijedu i objavljeni na internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr.

U skladu s točkom 12. Programskih pravila nakladnika Pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 165/03, 105/07, 118/2014), sudionik/kandidat, koji ne dođu na zakazani termin smatrat će se da je svojevoljno odustao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sva snimljena predstavljanja biti će objavljena i dostupna na internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr.

Predstavljanje kandidata, koji u svom govoru bude širio vjersku, nacionalnu i spolnu mržnju, neće biti uvršteno u program. Također, kandidatima nije dopušteno nikakvo reklamiranje proizvoda ni nošenje bilo kakvih obilježja, osim stranačkih.

VIZUALNI IDENTET

Tijekom predizborne kampanje i izbornog procesa u redovitim informativnim emisijama RTL-a, koristit će se posebni grafički paketi koji označavaju informacije vezane uz parlamentarne izbore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

IZVJEŠTAVANJE

Informativni program RTL-a službeno počinje s praćenjem predizborne kampanje s njezinim početkom utvrđenim od strane Državnog izbornog povjerenstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

RTL će izraditi kalendar događanja za sve relevantne  stranačke, koalicijske i nezavisne liste (s naglaskom na nositelje lista) i na temelju toga, plan pokrivanja njihovih aktivnosti. 

Izvještavanje o predizbornim aktivnostima relevantnih i drugih kandidata ovisit će o uredničkoj procjeni, ali će se nastojati da pri tome svi relevantni kandidati budu razmjerno zastupljeni.

O parlamentarnim izborima Informativni program RTL-a izvještavat će u formi izvještaja o važnim predizbornim aktivnostima prema unaprijed utvrđenim pravilima o jednakopravnosti relevantnih izbornih aktera, te u formi analiza i komentara stručnih analitičara.

U izvještavanju o predizbornim i izbornim aktivnostima Informativni program RTL-a neće davati prostor izjavama, govorima i komentarima koji vrijeđaju ili diskriminiraju na nacionalnoj, vjerskoj, spolnoj i svakoj drugoj osnovi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sukladno Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 118/2014), RTL u svoj program neće uvrstiti izvještavanje s izbornih skupova.

RTL će se, 24 sata uoči izbora i na dan izbora do 19 sati odnosno zatvaranja birališta suzdržati od objave procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

DRŽAVNI DUŽNOSNICI

U okviru informativnih emisija izvještavanje o redovitim aktivnostima državnih i dužnosnika lokalne i regionalne samouprave provodit će se bez navođenja njihove kandidature na izborima te stranačke pripadnosti.

SUČELJAVANJE

Tijekom izborne kampanje za izbor zastupnika za Europski parlament 2019. godine, RTL neće organizirati sučeljavanja kandidata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ISTRAŽIVANJA JAVNOG MNIJENJA

Sastavni dio u praćenju predizborne kampanje su istraživanja javnog mnijenja koja se ne mogu ignorirati - ona su u interesu javnosti i gledatelji o rezultatima takvih anketa trebaju biti informirani. Ključni su kontekst kao i način izvještavanja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U istraživanjima javnog mnijenja i izlaznim anketama na dan izbora analizirat ćemo raspoloženje birača uoči, tijekom i nakon izbora.

Pri interpretaciji će se voditi računa o pitanjima, rezultatima i trendu. Naziv agencije, reprezentativni uzorak i statistička greška bit će jasno grafički označeni tijekom cijelog trajanja prezentacije. Istraživanjima javnog mnijenja neće se davati veća važnost i kredibilitet nego što ga zaslužuju. Istraživanja sugeriraju, ali nikad ne dokazuju ili pokazuju.

Informativni program RTL-a objavit će samo ona istraživanja javnog mnijenja koja su provedena uz poštivanje najviših profesionalnih standarda i na reprezentativnom uzorku.  Izvještavajući o rezultatima ispitivanja javnog mnijenja, RTL će jasno i nedvosmisleno objaviti ime stranke ili osobe koja je naručila ispitivanje, naziv organizacije koja je provela ispitivanje, ispitni uzorak i mogućnost pogreške te razdoblje u kojemu je ispitivanje provedeno.

NEPRISTRANOST NOVINARA I UREDNIKA

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novinari i urednici Informativnog programa RTL-a nisu politički angažirani. Ukoliko se netko od njih ipak uključi u predizbornu kampanju neke stranke, koalicije ili neovisne liste, zbog izbjegavanja sukoba interesa do završetka izbornog procesa neće obavljati svoj novinarski posao u Informativnom programu na RTL-u.

Uredništvo Informativnog programa RTL-a

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagreb, 9. travnja 2019.

Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo