Pravila Informativnog programa za praćenje Parlamentarnih izbora 2016.

Image
Foto: RTL
2.8.2016.
0:45
RTL
VOYO logo

OPĆA NAČELA

Informativni program RTL-a pratit će predizbornu kampanju i parlamentarne izbore na istinit, objektivan i nepristran način. Pri tome ćemo gledateljima pružiti vjerodostojnu, točnu i pravodobnu informaciju na temelju koje će moći formirati vlastito mišljenje. Vodeći se demokratskim načelima, urednici i novinari Informativnog programa RTL-a će nastojati osigurati jednaki prostor za predstavljanje i propitivanje programa svih relevantnih izbornih takmaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U predizbornom i izbornom vremenu Informativni program RTL-a nastavit će se voditi prvenstveno uredničkom i novinarskom procjenom o relevantnosti i zanimljivosti određene informacije za gledatelje. Novinari i urednici analizirat će stranačke programe te propitivati stavove stranaka, koalicija ili neovisnih lista o relevantnim političkim i društvenim pitanjima. Također će uspoređivati njihove kadrovske potencijale poduzete akcije i predizbornu taktiku.

U istraživanjima javnog mnijenja i izlaznim anketama na dan izbora analizirat ćemo raspoloženje birača uoči, tijekom i nakon izbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PREDSTAVLJANJE PROGRAMA

RTL će na svojoj internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr, omogućiti političkim strankama, odnosno stranačkim i neovisnim listama te kandidatima za zastupnike pripadnike nacionalnih manjina (u daljnjem tekstu: sudionici/kandidati) njihovo predstavljanje i predstavljanje njihovih programa.

Svaki sudionik ima pravo na 5-minutno predstavljanje.

Termin snimanja za predstavljanje i raspored prikazivanja predstavljanja na internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr, kao i točno mjesto snimanja, bit će objavljeni na internetskoj stranici, portalu vijesti.rtl.hr do dana 29. kolovoza 2016. godine. Jednom tako ustanovljeni termini ne mogu se mijenjati, a nedolazak pojedinog sudionika u izborima na ustanovljeni termin smatrat će se svojevoljnim odustajanjem od izborne promidžbe preko nakladnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavljanje sudionika koji u svom govoru bude širio vjersku, nacionalnu i spolnu mržnju neće biti uvršteno u program. Također, sudionicima nije dopušteno nikakvo reklamiranje proizvoda kao ni nošenje bilo kakvih obilježja, osim stranačkih.

ZASTUPLJENOST

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kandidatom na parlamentarnim izborima smatrat će se svi oni koji se nalaze na izbornim listama stranaka, koalicija i nezavisnih lista, a koje je potvrdilo Državno izborno povjerenstvo. 

Informativni program RTL-a omogućit će pristup javnosti svim relevantnim sudionicima izbornog procesa. Medijsku zastupljenost stranke, koalicije ili neovisne liste odredit će zastupljenost u prošlom sazivu Hrvatskog Sabora te relevantna istraživanja javnog mnijenja te će biti u skladu s Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 118/14).

Stranke koje na izborima nastupaju udružene u koaliciju smatraju se jednim sudionikom u izborima te prava određena ovim Pravilima ne ostvaruju kao zasebne stranke.

Ukoliko se tijekom predizborne kampanje nametnu određene stranke, koalicije i nezavisne liste, dobit će dostojan medijski prostor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri tome neće biti favoriziranja određenih stranaka, koalicija, nezavisnih lista ili pojedinaca.

DRŽAVNI DUŽNOSNICI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom službene predizborne kampanje Informativni program RTL-a će o aktivnostima članova Vlade i drugih dužnosnika izvještavati samo ako se radi o događajima od iznimne nacionalne važnosti koji se zbog prava javnosti ne mogu ignorirati.

Sudionici se neće predstavljati kao kandidati na parlamentarnim izborima već isključivo kao državni dužnosnici.

IZVJEŠTAVANJE

Informativni program RTL-a službeno počinje s praćenjem predizborne kampanje s njezinim početkom utvrđenim od strane Državnog izbornog povjerenstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kalendar događanja

RTL će izraditi kalendar događanja za sve relevantne  stranačke, koalicijske i nezavisne liste (s naglaskom na nositelje lista) i na temelju toga, plan pokrivanja njihovih aktivnosti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvještavanje o predizbornim aktivnostima relevantnih i drugih kandidata ovisit će o uredničkoj procjeni, ali će se nastojati da pri tome svi relevantni kandidati budu razmjerno zastupljeni.

Način izvještavanja

O parlamentarnim izborima Informativni program RTL-a izvještavat će u formi izvještaja o važnim predizbornim aktivnostima prema unaprijed utvrđenim pravilima o jednakopravnosti relevantnih izbornih aktera, te u formi analiza i komentara stručnih analitičara.

Vizualni identitet

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom predizborne kampanje i izbornog procesa u redovitim informativnim emisijama RTL-a, koristit će se posebni grafički paketi koji označavaju informacije vezane uz parlamentarne izbore.

SUČELJAVANJE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom predizborne kampanje RTL može organizirati sučeljavanja sudionika na jasan i transparentan način, u kojem slučaju ćemo sudionike u emisiju pozvati na temelju istraživanja javnog mnijenja kojeg će za RTL na temelju reprezentativnog uzorka provesti agencija Promocija Plus.

Pravila sučeljavanja, broj sudionika i trajanje transparentno ćemo objaviti i predstaviti svim pozvanim sudionicima emisije sučeljavanja do 29. kolovoza 2016. godine.

ISTRAŽIVANJA JAVNOG MNIJENJA

Sastavni dio u praćenju predizborne kampanje su istraživanja javnog mnijenja koja se ne mogu ignorirati - ona su u interesu javnosti i gledatelji o rezultatima takvih anketa trebaju biti informirani. Ključni su kontekst kao i način izvještavanja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri interpretaciji će se voditi računa o pitanjima, rezultatima i trendu. Naziv agencije, reprezentativni uzorak i statistička greška bit će jasno grafički označeni tijekom cijelog trajanja prezentacije. Istraživanjima javnog mnijenja neće se davati veća važnost i kredibilitet nego što ga zaslužuju. Istraživanja sugeriraju, ali nikad ne dokazuju ili pokazuju.

Informativni program RTL-a objavit će samo ona istraživanja javnog mnijenja koja su provedena uz poštivanje najviših profesionalnih standarda i na reprezentativnom uzorku. Istraživanja javnog mnijenja koje su naručile stranke, koalicije ili nezavisne liste Informativni program RTL-a neće objavljivati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POLITIČKA KOREKTNOST

U izvještavanju o predizbornim i izbornim aktivnostima Informativni program RTL-a neće davati prostor izjavama, govorima i komentarima koji vrijeđaju ili diskriminiraju na nacionalnoj, vjerskoj, spolnoj i svakoj drugoj osnovi.

NEPRISTRANOST NOVINARA I UREDNIKA

Novinari i urednici Informativnog programa RTL-a nisu politički angažirani. Ukoliko se netko od njih ipak uključi u predizbornu kampanju neke stranke, koalicije ili neovisne liste, zbog izbjegavanja sukoba interesa do završetka izbornog procesa neće obavljati svoj novinarski posao u Informativnom programu na RTL-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uredništvo Informativnog programa RTL-a

Zagreb, 1. kolovoza 2016.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo