U prvom slučaju su klijent i banka potpisali i ovjerili aneks ugovora nakon čega banka obavještava klijenta da mu je ugovorila prenisku kamatnu stopu i da će mu poslati novi izračun. To bi značilo da klijent ipak neće imati preplatu.
"Ovaj nevjerojatni potez banke u potpunosti uvodi pravnu nesigurnost u ugovorne odnose banke i klijenata.
Može li klijent poništiti ugovor?
Postavljamo pitanje Hypo banci: ako vi očekujete da klijent dobrovoljno poništi potpisani i ovjereni ugovor o kreditu jer smatrate da ste pogriješili u određivanju kamatne stope, može li i klijent poništiti prvi ugovor jer je pogriješio u izboru valute?!", pitaju se u Kredi.
Veća kamata i prijetnje
Drugi slučaj se dogodio u Erste banci kada je klijent, nakon prihvaćenog izračuna došao potpisati aneks.
U potpunoj nevjerici je čitao brojeve koji se u potpunosti razlikuju od izračuna koji mu je banka poslala i koji je potpisao. Ne samo da su mu povećali kamatnu stopu i umanjili preplatu, već ga nisu ni upozorili da su podaci u aneksu potpuno različiti. Radi se o čistom pokušaju prijevare i ucjeni jer banka klijentu prijeti da mu neće konvertirati kredit, ako ne potpiše jednostrano izmijenjeni aneks ugovora", upozoravaju u udruzi dužnika.
Šibicarenje umjesto partnerskog odnosa
Apeliraju na Hrvatsku narodnu banku i Ministarstvo financija da "skinu povez s očiju i zaštite dužnike koji su slabija strana u ovom odnosu."
"Pojedine banke izigravaju zakone ucjenjujući dužnike njihovom egzistencijom! Udruga kreditnih dužnika - Kreda će svim relevantnim institucijama u EU još tijekom ovog tjedna poslati opširan izvještaj o tijeku konverzije temeljem Izmjena i dopuna zakona o potrošačkom kreditiranju jer na vrata u vlastitoj državi već mjesecima uzalud kucamo.
Zadnjih godina u Hrvatskoj odnos banke prema klijentu više nalikuje na šibicarenje nego na partnerski odnos - koliko god klijent pazio, na kraju opet ostane prevaren i praznih džepova", zaključuju u udruzi Kreda.