Riječ o zainteresiranim investitorima iz Kine, koji su u Butkovićevo ministarstvo nedavno poslali pismo u kojem izražavaju interes za taj projekt te traže cjelokupnu dokumentaciju i prezentaciju projekta na uvid, piše Jutarnji list.
EU nije zainteresirana, a Hrvatska nema novca
Isti list doznaje da su predstavnici zainteresiranih investitora bili već na razgovorima u Hrvatskim autocestama, a postojanje interesa i pisma namjere potvrdio je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.
"Teško je u ovom trenutku govoriti koliko je to blizu realizacije. Županija nije ta koja daje koncesiju. No potreba za ovom autocestom postoji, a feasibility studije pokazuju da je ona skoro isplativa", kazao je Komadina za Jutarnji list.
Za taj projekt Europska unija nije zainteresirana, a država nema novca da ga sama isfinancira, pa je jedini preostali model koncesija.
Komadina pokrenuo projekt autoceste A7
Ta bi se autocesta u prvoj fazi gradila u poluprofilu, a zatim nadogradila sukladno povećanju prometa. Prometni stručnjaci smatraju da bi najprije trebalo graditi dionicu na potezu do Selca, a zatim iza Novog Vinodolskog.
Inače, župan Komadina je pokrenuo projekt gradnje te autoceste 2012. godine kad je u kratkom mandatu bio na čelu Ministarstva prometa. Njen koridor prethodno je prihvaćen kroz prostorno-plansku dokumentaciju, a izrađena je te prihvaćena i Studija utjecaja na okoliš.
Autocesta je dobila i službenu oznaku A7, a HAC je u pripremi odlučio da se, s obzirom na zahtjevnost projekta (čak 30 posto autoceste čine objekti) najprije krene s gradnjom najzahtjevnijeg objekta - tunela Vratnik u dužini od 3,5 kilometara.
Vlada odustala zbog visoke cijene
Već je bila ishođena i građevinska dozvola te najavljeno raspisivanje natječaja za izvođače radova, no tada je u Vladi došlo do raskola oko tog projekta pa se odustalo zbog visoke cijene. Riječ je, navodno, o 800 milijuna eura.
U međuvremenu je istekao rok trajanja građevinske dozvole za tunel Vratnik kao i lokacijske dozvole za dionicu Križišće - Novi Vinodolski te građevinske dozvole za dionicu Senj - Žuta Lokva - tunel Vratnik. Izrada projektne dokumentacije je obustavljena i cijeli je projekt na čekanju već četiri godine.
Ministar Butković, koji dolazi iz kraja gdje bi se autocesta trebala graditi, smatra da od projekta ne treba odustati, ali samo na način koji ne bi financijski opteretio državu. Inače, autocesta 'teška' 800 milijuna eura bila bi duga 56 kilometara, no na njenoj trasi bilo bi čak 14 tunela.