Nakon što smo već objavili da gradska vlast planira zatvoriti zagrebački rotor 16. prosinca - usred adventskih gužvi - stručnjaci ističu kako je prometni kaos neizbježan. Doduše, zatvaranje rotora ne znači da se tim dijelom grada neće prometovati. Grade se pomoćne i obilazne ceste koje će vozačima biti na raspolaganju.
Zagrebački rotor uskoro odlazi u povijest. 300 milijuna kuna koštat će radovi na rotoru kojega se većina vozača grozila. Kraj godine za rotor će biti i kraj života u ovom stanju.
"Ciljani datum je 16. jer jednostavno moramo početi uklanjati rotor. Kritična nam je aktivnost izgradnja dva tunela ispod samog rotora. Koliko će trajati radovi na izgradnji tunela, toliko će trajati i radovi na rekonstrukciji cijelog rotora", kazao je voditelj radova Goran Radić.
"Prometni kolaps je neizbježan"
Kad se zatvori, prometa neće biti godinu i pol, koliko su po projektu predviđeni radovi. A zatvorit će se u periodu najveće adventske navale na grad. "Mislim da nema smisla da ako se do sada rotor nije zatvarao, da se zatvara tjedan dana do Božića. Naravno, prometni kolaps je neizbježan. Rotor se ne može sagraditi bez kolapsa", rekao je sudski vještak za promet Goran Husinec.
- Rotor se zatvara 16. prosinca: Pogledajte kojim će se alternativnim pravcima kretati vozila
- Očekuje li nas kaos nakon zatvaranja rotora? Bandić: Bit će manje gužve
Kroz dva tjedna se dakle zatvara rotor za sav promet. Ali ono što nije sigurno kao će izgledati nove regulacije prometa. Sigurno se očekuje veliki prometni kaos, a sad ćemo pokušati približiti kako bi promet trebao izgledati.
Kako bi promet trebao izgledati?
Idete li Avenijom Dubrovnik u smjeru rotora, kod željezničkog nadvožnjaka uključit ćete se na novu cestu. Ta će cesta imati četiri trake i vodit će uz sami rotor prema Savskom mostu. Dvije će se trake odvajati preko mosta, dok će dvije voditi ispod mosta.
"Mislim da će dolaziti do nekog nesnalaženja, ali bit će organizirano i policija i suradnja policije i Zagrebačkih cesta koje su tu uvijek prisutne", kazao je Radić.
Oni koji nastavaljaju od istoka prema zapadu prolaze ispod mosta i jednosmjernom cestom u dva traga nastavljaju uz nasip. "Naravno da neće moći podnijeti tu količinu prometa. Rotor je imao veliku propusnost, a ove ceste će definitivno usporiti promet i bit će gužve. Druge nema", kazao je Husinec.
S Laništa će se putovati s dva pravca
Ukoliko ćete prema gradu putovati s Laništa postojat će dva pravca. Jedan je cesta koja ide uz sami nasip. Dodatne četiri prometne trake rade se u smjeru Laništa. Pa će tako oni koji prelaze most od Studentskog doma Stjepan Radić nakon prelaska skretati desno i zatim u dvije trake moći prema Laništu. Isto tako će biti organiziran i povratak na most prema centru. Alternativa putnicima koji dolaze s autoceste na Lučko bit će odvajanja na obilaznice.