POČELE PRIPREME ZA TURISTIČKU SEZONU: / Nitko ne zna kakva će biti pa su već počeli popusti, evo tko je krenuo prvi

Image
Foto: Željko Mršić / PIXSELL

'Rano je za konačne prognoze i katastrofične najave. Nadajmo se da je ipak riječ samo o odgođenom bukingu.

28.2.2019.
7:10
Željko Mršić / PIXSELL
VOYO logo

S početkom veljače živnulo je dotad prilično umrtvljeno turističko tržište u Njemačkoj, najvećem emitivnom tržištu u Europi kada su u pitanju turisti. U siječnju je, primjerice, u toj zemlji prodano devet posto manje ljetnih putovanja za odredišta na jugu Europe, među kojima je i Hrvatska.

Večernji list piše kako zasad jedino Turska, s neuhvatljivo niskim cijenama, nema problema i planira ambiciozan rekord u 2019. s čak 48 milijuna stranih turista. S druge strane, njen najveći tržišni suparnik, Španjolska, suočen je s dvoznamenkastima minusima pa je ondje produljeno razdoblje popusta na ranu kupnju aranžmana sve do kraja ožujka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NEDOSTAJE RADNIKA, ALI NE I UMIROVLJENIKA: /

Turistički poslodavci pronašli ljude koji će im spašavati sezonu

Image
NEDOSTAJE RADNIKA, ALI NE I UMIROVLJENIKA: /

Turistički poslodavci pronašli ljude koji će im spašavati sezonu

Najveće hotelske kuće na Jadranu korigiraju cijene

Istodobno, u Hrvatskoj zasad nema masovnih ni linearnih sniženja cijena, iako stidljivo stižu vijesti o prvim popustima. Najveće hotelske kuće u tišini već pomalo korigiraju cijene za najkritičnija razdoblja i datume.

"Danas postoje alati da se stanje prati i cijene korigiraju svaki dan. Zastoj bukinga prisutan je, recimo, i u Britaniji, a minuse imaju i mnoge mediteranske zemlje. No, rano je za konačne prognoze i katastrofične najave. Nadajmo se da je ipak riječ samo o odgođenom bukingu. No ako se problemi s bukingom nastave, sigurno će biti korekcija cijena u nekim kanalima prodaje. Za sada to nije uzelo maha', kazao je za večernji list Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Turisti uživaju u pogledu na Dubrovnik s vidikovca na Srđu, do kojeg vozi žičara. Iako pogled oduzima dah, na sve se može staviti cijena pa tako i na pogled, za koji treba izdvojiti 140 kn po osobi.

Ministar turizma nije za popuste čak i po cijenu manje gostiju

Poznavatelji stanja u turizmu kažu kako bi ponajviše problema mogli imati oni koji su proteklih godina dizali cijene na krilima potražnje, a ne na kvaliteti ponude. To se ponajprije odnosi na jeftiniji smještaj, onaj u zimmer freiu.

"Računica je jednostavna. Četveročlana njemačka obitelji 14-dnevno ljetovanje u Turskoj, all inclusive, u hotelu s četiri zvjezdice, s uključenim letom, može dobiti za 2700 eura. Za 14 dana odmora u Dalmaciji, vlastitim automobilom, treba im 3100-3200 eura. Za gorivo, cestarine i tunelarine treba im 500 eura, za apartman im dnevno treba najmanje sto eura, a za hranu i druge dnevne troškove otići će im uz maksimalno racionaliziranje još barem 1200 eura. Znači, najmanje 400 eura više nego da su krenuli u Tursku", izračunao je za Večernji list Selimir Ognjenović, vlasnik ID Riva toursa dodavši da su sniženja na jadranu već počela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar turizma Gari Cappelli nije, pak, zagovornik "rasprodaje" i smatra da za popustima ne bi trebalo posezati čak i po cijenu dolaska manjeg broja gostiju nego lani.

Image

27.05.2018., Dubrovnik - Ilustracija za apartman. Tala s oznakom i kategorizacijom objekta za iznajmljivanje. Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo