POBUNA U VELOJ LUCI: /

Sin čovjeka zbog kojeg je Linić ostao bez fotelje u Vladi gradi čudnovatu marinu usred mora

Image
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

U Veloj Luci potpisuje se peticija protiv izgradnje marine Ive Šegona, sina Branka Šegona, pomoćnika bivšeg ministra financija Slavka Linića u vladi Zorana Milanovića,

16.11.2018.
18:44
Sanjin Strukic/PIXSELL
VOYO logo

U Veloj Luci potpisuje se peticija protiv izgradnje marine Ive Šegona, sina glasovitog Branka Šegona, pomoćnika bivšeg ministra financija Slavka Linića u vladi Zorana Milanovića, piše Slobodna Dalmacija.

Sandra Baničević, jedna od inicijatorica peticije, tvrdi da je odaziv sve intenzivniji te je u tri dana peticiju potpisalo petstotinjak ljudi, a planira se i prosvjed. Prema čudnovatom projektu trebala bi u moru, usred uvale, na već postavljenim pontonima niknuti zgrada, a uz nju i marina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U spomenutoj peticiji mještani traže hitno zaustavljanje radova luke nautičkog turizma Vela Luka na trenutnoj lokaciji te tvrde da u "elaboratu koji je investitor projekta LNT Vela Luka naručio od tvrtke Interkonzalting" stoji da će izgled lokacije biti trajno promijenjen izgradnjom i korištenjem ovog zahvata, ali smatra se prihvatljivim, s obzirom na ekonomsku korist koju bi zahvat trebao donijeti Općini.

Negativni utjecaj buduće marine na morsko dno, kvalitetu mora i ekološku bioraznolikost

"Međutim nigdje ne postoji vizualna studija, model ili fotomontaža koja prikazuje tu trajnu izmjenu krajobraza, iako se radi o preko 5 metara visokim objektima i zatvaranju jedinog pogleda koji uvala ima prema otvorenom moru," stoji u tekstu peticije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peticija spominje da elaborat navodi i negativni utjecaj buduće marine kako na morsko dno i pripadajuću biocenozu, tako i na kvalitetu mora te ekološku raznolikost, piše Slobodna.

"Takvi utjecaji su zanemareni, iako je 90 posto turista koji posjećuju Hrvatsku, u anketi koju je proveo Institut za turizam, ocijenilo upravo čisto more kao glavni motiv dolaska u Hrvatsku. Bez vidljive procjene zaključeno je da su svi ti negativni utjecaji prihvatljivi u odnosu na ekonomski aspekt zahvata", navodi se u peticiji.

Ekonomski aspekt marine nije detaljno istražen

U peticiji se tvrdi da ekonomski aspekt marine nije detaljno istražen, niti postoji usporedba "sa sličnim primjerima u Hrvatskoj i svijetu unatoč faktoru koji se u slučaju ove studije nije smio izuzeti, a odnosi se na specifičnost uvale i lokacije zahvata u samoj uvali".

Baničević dodaje da je lokacija zahvata interes ne samo Velolučana i otočana, nego svih građana RH i Europske unije te tvrdi da su peticiju potpisali svi koji smatraju da lokacija zahvata nije u skladu s konceptom održivog razvoja i da će trajno nagrditi prirodne resurse Vele Luke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radovi gotovi do početka iduće turističke sezone

Ističe da su daljnji koraci slanje peticije svim resornim tijelima koja su nadležna donositi odluke i rješenja za projekt izgradnje LNT Vela Luka te, ako to bude potrebno, u konačnici i referendum.

Šegon kaže za Slobodnu da će radovi biti gotovi do početka iduće turističke sezone, piše Slobodna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Načelnica Vele Luke Katarina Gugić nije dala komentar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo