Teška vremena /

Pandemijska godina bila je teška za avioindustriju, ali situacija u Hrvatskoj se popravlja - ipak, stanje nije ni blizu kao 2019.

Prvog svibnja u Hrvatskoj je poletjelo i sletjelo 123 zrakoplova – puno bolje nego lani, no u odnosu na pretpandemijsku 2019., gotovo četiri puta manje

14.6.2021.
21:00
VOYO logo

2020. bila je teška za cjelokupno svjetsko gospodarstvo, no jedna od najteže pogođenih industrija svakako je avioprijevoz.
 Iznimka nije ni Hrvatska - avioni na domaćem nebu nekim danima mogli su se prebrojati na prste jedne ruke. 

Popravlja se situacija, ali koliko je pandemija pokosila kompletan zračni promet – najbolje dokazuju ovi podaci. 3 svibnja 2020., s hrvatskih aerodroma zabilježeno je svega 5 letova. Za usporedbu, na isti dan pretpandemijske 2019. bilo ih je 386. To je pad od oko 98 i pol posto – nešto dotad neviđeno. Sjećate se, stvari su se na ljeto malo popravile, brojke zaraženih su padale, mjere su ublažene, pa su aerodromi 1. kolovoza, dakle u špici sezone smanjili tu rupu i dogurali do maksimalnih 466 letova u danu. Na isti dan 2019. bilo ih je 726. S dolaskom jeseni stvari su se krenule pogoršavati – evo nas opet na ispod 100 letova na dan, dok je 2019. bilo više od 350.

A kako napredujemo u 2021.?

Prvog svibnja u Hrvatskoj je poletjelo i sletjelo 123 zrakoplova – puno bolje nego lani, no u odnosu na pretpandemijsku 2019., gotovo četiri puta manje. Otad, s doziranim ublažavanjem mjera i napretkom cijepljenja diljem Europe situacija ipak kreće na bolje. Jučer, dakle 13. lipnja – bilježimo 241 let u Hrvatskoj – rupa se dakle smanjila na pola. To je ujedno i odraz globalnog stanja na aviotržištu - svjetski zračni promet danas je na 50 posto oporavka do onih pretpandemijskih brojki.


Dva ključna hrvatska aerodroma

Kroz zračnu luku Zagreb u prvih 5 mjeseci ove godine prošlo je 236 tisuća putnika, a kroz splitsku 70 tisuća – jako niska brojka, s obzirom da su i aviokompanije putnicima u avionima uvele mjere distance pa su mnogi letjeli poluprazni. Tijekom ove sezone trebao bi uslijediti oporavak – pitanje je samo koliki. U cijeloj prošloj godini zagrebački aerodrom imao je oko 924 tisuće putnika, a splitski 674 tisuće. Daleko je to od zlatne 2019. kada su i jedan i drugi prevezli nešto manje od 3 i pol milijuna putnika, vidjet ćemo koliko će dobaciti ove godine. Zagreb ne zna, Split procjenjuje do milijun.

Oporavku prometa svakako će dobro doći i nekoliko novih atraktivnih destinacije na koje se od ove sezone leti izravno iz Hrvatske. U New York izravno iz Dubrovnika, a iz Zagreba u Moskvu, Lisabon prvi put nakon 5 godina, dok je Croatia Airlines ponovno uspostavila letove za Dublin, a od sredine lipnja uvode se letovi za Tel Aviv i Atenu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
NOVE EPIZODE OD PONEDJELJKA DO ČETVRTKA
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
BUKA OKO OTPADA /

Stručnjakinja: 'Ne bojim se energane na otpad. Živjela bih uz nju'